اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

همایش بسیج و رسانه در خرم‌آباد برگزار شد

طی مراسمی با حضور جمعی از اصحاب رسانه، همایش روز بسیج و رسانه به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید غلامرضا رهبر در خرم‌آباد برگزار شد.

همایش بسیج و رسانه در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان ظهر امروز در همایش بسیج و رسانه که با حضور اقشار مختلف رسانه‌های استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید غلامرضا رهبر گفت: امروز بحث رسانه‌ها در مقایسه با جنگ نرم یک جنگ اساسی و تاثیرگذار است.

ایرج حاتمی یادآور شد: در راستای تحقق جامعه اسلامی آن چیزی که در زمین امکان بود و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد که بتوانیم جامعه پیوسته و منسجم با محوریت اسلامی داشته باشیم با حضور رسانه‌ها این امر می‌تواند تحقق یابد.

وی به نقش بسیج و رسانه اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم یک رسانه منسجم داشته باشیم باید یکسری خط قرمزها را رعایت و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در چارچوب قوانین و مقررات کار خود را ادامه دهند و طوری کار کنند که مردم از انها رضایت کاملی داشته باشند.

حاتمی ابراز داشت: از نظر امام راحل، مهمترین نقش رسانه نقش تربیتی آن است و اگر رسانه به این سمت حرکت کند می تواند موفق باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان رسالت خدمت به مردم، پرهیز از شایعه افکنی، داشتن مخاطبان فراوان، عدم توهین به مسئولان و... از جمله وظایفی است که باید همه رسانه‌ها به آن عمل کنند.

وی در ادامه از همه رسانه‌های لرستان خواست ویژگی‌های بسیج رسانه که رعایت حقوق مردم و قوانین است را رعایت کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان تصریح کرد: توسط اساتید داخل استان و خارج استان، دو کارگاه آموزشی برای رسانه‌های بسیجی در لرستان برگزار می‌شود.

در ادامه عزت‌الله چنگائی یکی از پیشکسوتان عرصه بسیج و رسانه لرستان عنوان کرد: بسیج می‌تواند در تمام زمینه‌ها رسانه‌ها را حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین وسیله برای جنگ نرم، رسانه‌ها هستند یادآور شد: نقش شهید رهبر در عملیات‌های مهمی که توسط رزمندگان داشتند به خاطر اینکه وی علاوه بر آن عملیات‌ها در عرصه جنگ نرم نیز پیشقدم بودن یک نقش بسزایی داشت.

چنگائی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با تمام مشکلاتی که از لحاظ مادی دارند، اما همواره در خدمت بسیج بوده و هستند.

این پیشکسوت عرصه رسانه در لرستان گفت: دشمن روی جنگ سخت و نرم هزینه‌های فراوانی کرده، اما ما در جنگ سخت هزینه‌های زیادی کردیم، اما در زمینه جنگ نرم هنوز کاری انجام نداده‌ایم.

وی افزود: امروز رسانه‌های لرستان با مشکل و چالش روبرو هستند که اگر می‌خواهیم در مقابل جنگ نرم ایستادگی کنیم باید در این زمینه هزینه‌های فراوانی انجام گیرد.

چنگائی گفت: مطبوعات ما به قدری در فکر هزینه چاپ هستند که نمی‌توانند به مسائل دیگر فکر کنند اما بسیج می‌تواند در فضای اداری مدیران دستگاه‌های اجرایی را توزیع کرده و به کمک رسانه‌ها بیاید زیرا اگر مطبوعات محلی لرستان حمایت نشوند آثار و آینده مطبوعات محلی لرستان نمی‌توانند روی پای خود بایستند و همه آنها تعطیل می‌شوند.

در ادامه حامد احمدی یکی دیگر از فعالان بسیج رسانه در این همایش گفت: ما قبل از اینکه رسانه‌ای بشویم بسیجی بوده‌ایم.

وی متذکر شد: در جریان فتنه 88 رسانه‌های لرستان یکدست به نحو احسنت در مقابل این فتنه قلم‌زنی کردند و این استان مانند لرستان در بحث رسانه‌ای عمل نکرده است.

احمدی از رسانه استان خواست جریان‌سازی فضای رسانه‌ای قرار دهند و اصل این جریان‌سازی را ملاک خود قرار دهند.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم از رسانه‌های بسیجی لرستان با لوح تقدیری تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول