اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

عدم تولید آلبوم‌های فاخر عاملی برای ایجاد موسیقی زیرزمینی است

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: تولیدات موسیقی ما در دو سال گذشته به 10 آلبوم هم نرسیده و همین امر عاملی برای راه افتادن موسیقی‌های زیرزمینی شده است.

عدم تولید آلبوم‌های فاخر عاملی برای ایجاد موسیقی زیرزمینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عباس سالاری امشب در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست خبری جشنواره موسیقی آوای مس در محل سالن آموزش مجتمع مس سرچشمه با اشاره به ظرفیت بالای استان کرمان در زمینه موسیقی، اظهار داشت: حوزه هنری همواره درصدد ایجاد بستری برای ایفای هنر هنرمندان در تمام زمینه‌ها است.

وی با بیان اینکه هنر موسیقی در مهجوریت به سر می‌برد و از این هنر حمایتی نشده است، خاطر نشان کرد: فراخوان جشنواره موسیقی آوای مس تا 25 بهمن ماه تمدید شده است و مطمئنا آثار قابلی در این جشنواره ارائه می‌شود و افراد و گروه‌هایی در این جشنواره حضور خواهند داشت که حداقل بیش از چهار سال در این عرصه کار کرده باشند.

رئیس حوزه هنری استان کرمان به داوران بومی و غیربومی در جشنواره اشاره و تصریح کرد: پیروز ارجمند رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد به همراه دو نفر از هنرمندان مطرح کشور در این جشنواره حضور دارند.

سالاری بیان داشت: آنچه ما در حوزه هنری دنبال آن هستیم، الگوسازی و تولید است و در سال‌های  اخیر اگر حوزه هنری به میدان نمی‌آمد، کنسرتی برگزار نمی‌شد، لذا احساس کردیم که باری به زمین است و در این راستا حاضر شدیم.

وی به تنوع موسیقی در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: با این وجود در این زمینه باید طی سال حدود 20 آلبوم موسیقی تولید شود، اما تولیدات ما در دو سال گذشته به 10 آلبوم هم نرسیده است و همین عاملی برای راه افتادن موسیقی‌های زیرزمینی شده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان ضمن حمایت از فرهنگ موسیقی اذعان داشت: هیچ کجا از موسیقی حمایت جدی نشده است و سبب شده است تا دیگران از کم‌کاری ما سوء‌استفاده کنند و در دولت جدید  امیدواریم کمبودها جبران شود و شاهد تلاش و جهشی خوب در عرصه موسیقی باشیم.

سالاری عنوان کرد: مجموعه مس همواره حمایت‌های خوبی از حوزه هنری دارد و اگر حمایت‌های این مجموعه نبود به صراحت می‌توان گفت که 40 درصد از کارهای ما لنگ می‌ماند و برگزار نمی‌شد.

وی به حمایت مس از شب‌های طنز «دولخ» اشاره کرد و ابراز داشت: اگر جشنواره خارستان سرپا است، بخش عمده آن به حمایت‌های مس و آقای میرافضلی بر می‌گردد که ما توانستیم چراغ هنر را روشن نگه داریم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان متذکر شد: در آینده دو کنسرت در پیش داریم که با حمایت بخش خصوصی اجرا می‌شوند و الگوسازی مبحث مهمی است که به دنبال آن هستیم.

سالاری ادامه داد: تا به حال 11 آلبوم تولید کردیم که هفت تای آن منتشر و مابقی به دلیل نبود اعتبار مالی منتشر نشده است و سه آلبوم نیز در حال حاضر داریم که به بازار نرفته و فقط تولید شده است، زیرا طراحی روی جلد، تکثیر و...هزینه‌بر است.

این مسئول عنوان کرد: یک استودیو توسط حوزه هنری در شهریور 91 افتتاح شده است، اما تجهیزات آن کامل نیست‌.

وی افزود: اعتبارات استان در عرصه فرهنگ و هنر 150 میلیون تومان است که با توجه به شهرستان‌های استان کرمان این اعتبار کافی نیست.

سالاری در پایان یادآور شد: شرکت در جشنواره موسیقی آوای مس یک درصد افزایش دارد و آثاری که به جشنواره راه می‌یابند به سی‌دی برای عرضه به مردم تبدیل و منتشر می‌شوند.

انتهای پیام/80016/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول