اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک تشریح کرد:

جزئیات امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده بستک

فرماندار شهرستان بستک جزئیات امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده بستک را تشریح کرد.

جزئیات امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به زمین‌لرزه 5.5 ریشتری رخ داده در هفته گذشته، اظهار داشت: به دنبال این واقعه، خسارات زیادی به بناهای مسکونی و عمومی شهرستان بستک وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد سعی در تخریب نظام و اقدامات صورت گرفته در خصوص امدادرسانی و کمک‌های صورت گرفته به مردم بستک دارند، افزود: اقدامات قابل توجهی از ساعات نخست وقوع زمین‌لرزه در بستک توسط ارگان‌های مختلف صورت گرفته و فرمانداری نیز بر امور مختلف نظارت داشته است.

مشتاق‌زاده با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته، تصریح کرد: با توجه به سردی هوا و پیش‌بینی بارش باران در روزهای پس از وقوع زمین‌لرزه، کار توزیع چادر همراه با ورود سایر اقلام دنبال شد.

وی از توزیع 4 هزار و 665 تخته چادر بین خانوارها خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، 8 هزار و 124 تخته پتو، 432 دستگاه بخاری، دو هزار و 296 والور (بخاری‌های نفتی کوچک) و غیره از دیگر اقلام توزیع شده میان مردم است.

فرماندار شهرستان بستک تصریح کرد: همچنین سه هزار و 194 تخته موکت، بیش از هزار و 500 کیلوگرم میوه، 15 هزار و 800 قرص نان، بیش از نیم تن خرما نیز بین مردم توزیع شده است.

مشتاق‌زاده با تاکید بر اینکه مسئولان با توجه به تعهد و مسئولیتی که بر عهده دارند، از کوچک‌ترین کمکی برای رفاه مردم زلزله‌زده دریغ نخواهند کرد، ادامه داد: آب‌معدنی، چای، پنیر، دستمال کاغذی، قند، برنج، لوبیا و اقلام بهداشتی از دیگر اقلام توزیع‌ شده است.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید جانب انصاف را در گفتارشان رعایت کنند، گفت: علاوه بر این اقلام، مقدار 8 رول و 7 هزار و 646 کیلوگرم نایلون، 20 هزار و 142 قوطی کنسرو، چهار هزار و 819 سبد غذایی و برخی اقلام دیگر نیز به تناسب شرایط خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

مشتاق‌زاده ضمن تقدیر از حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، بیان کرد: این حضورها موجب شد تا مسئولان استانی شرایط مردم را بهتر درک کنند.

وی از خرید مواد غذایی به ارزش بیش از 120 میلیون ریال و توزیع بین مددجویان کمیته ‌امداد امام‌ خمینی (ره) خبر داد و افزود: تعمیر هفت مورد شکستگی شاه لوله و 25 مورد ترکیدگی انشعاب نیز از دیگر اقداماتی بود که پس از وقوع زمین‌لرزه انجام شده است.

فرماندار بستک گفت: رفع سد معبر کوچه‌ها و آواربرداری از مصالح ساختمانی دپو شده در کوچه‌ها، رفع خطر و تخریب نماهایی که بر اثر زلزله از ساختمان جدا شده و معلق بودند، شن‌ریزی و ایمن‌سازی چادرهای نصب شده، انحراف آب و جابجایی چادرهایی که در مسیر آب قرار داشتند و راه‌اندازی و فعالیت تمام بخش‌های بیمارستان فکری بستک از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مشتاق‌زاده با اشاره به شناسایی ساختمان‌های خسارت دیده و برآورد خسارت‌های وارده به ساختمان‌ها به صورت منزل به منزل، بیان کرد: تاکنون بیش از هزار و 800 خانوار شناسایی شده و در 48 ساعت آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به برآورد خسارت وارده به ساختمان‌های ادارات و آغاز فعالیت‌های کاری اداری و ساماندهی ادارات، بیان کرد: تشکیل بیش از 12 جلسه ستاد مدیریت بحران به شکل رسمی، برگزاری بیش از 30 جلسه با مدیران کل و ادارات به شکل موردی، دو جلسه شورای تأمین و بازدیدهای متعدد از محله‌ها و نقاط مختلف شهر در طول شبانه‌روز نیز نشانه تلاش و عزم مسئولان برای بازسازی و بهبود منطقه زلزله‌زده بستک است.

این مسئول به ریزش‌برداری در دو گردنه بستک لار و بستک بندرلنگه اشاره کرد و ادامه داد: توزیع 4 هزار و 500 متر کابل جهت برق‌رسانی به چادرها، ترمیم 28 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ترمیم و اصلاح 76 کیلومتر شبکه فشار متوسط، اصلاح 21 دستگاه پست هوایی، روشن نمودن 400 دستگاه چراغ معابر و توزیع یک ‌هزار عدد پریز بین چادرها بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.

مشتاق‌زاده همچنین از توزیع دو هزار عدد فیوز بین چادرها، توزیع پتو و مواد غذایی بین 125 نفر از مددجویان بهزیستی، برپایی سه پایگاه مداخله در بحران در سطح شهر بستک، شناسایی افراد نیازمند و ارزیابی بر غربال روحی و روانی مردم و توزیع 40 هزار لیتر نفت سفید بین زلزله زدگان سطح شهر، در راستای کمک هرچه بیشتر به مردم خبر داد.

وی در انتها ضمن تقدیر از حمایت‌ها و توجه ویژه شخص رئیس‌جمهور، استاندار هرمزگان و نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه و سایر مسئولان اظهار امیدواری کرد هرچه سریعتر وضعیت شهرستان بستک بهبود یابد.

انتهای پیام/88001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول