اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن خبر داد

پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده بستک

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی بستک از روزهای آینده قابل پرداخت می‌شود، گفت: اعتبار مورد نیاز فعلا توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود.

پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک واقع در شمال غرب مرکز هرمزگان، علیرضا تابش صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از منازل مسکونی در این شهر، با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر موافقت با اختصاص تسهیلات برای بازسازی و احداث مجدد واحدهای مسکونی آسیب دیده در بستک، اظهار داشت: حداکثر ظرف یک هفته آینده روند پرداخت تسهیلات بازسازی و تعمیر در بستک نهایی و مالکانی که منازل آنها دچار آسیب شده است می‌توانند اقساط بازسازی و یا تسهیلات بلاعوض خود را دریافت کنند.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن تا زمان اختصاص اعتبارات مصوبه دولت، از منابع داخلی خود نسبت به ارقام مورد نیاز برای بازسازی بستک اقدام می‌کند.

تابش تصریح کرد: مردم در شهر زلزله زده بستک می‌توانند از هفته آینده با مراجعه به ستاد بازسازی این شهر واقع در اداره فرهنگ و ارشاد بستک مراجعه کنند.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه حدود 450 واحد باید در بستک تعمیر و مقاوم سازی شود، ادامه داد: قسط اول برای بهسازی و تعمیر اینگونه منازل از هفته آینده قابل پرداخت است.

تابش اضافه کرد: کارشناسان این بنیاد حدود 800 واحد مسکونی را در لیست تخریبی‌ها قرار داده‌اند.

وی گفت: شهروندان بستکی که واحد مسکونی آنها در لیست تخریبی قرار گرفته است برای احداث مجدد منازل خود می‌توانند، با مراجعه به شهرداری نقشه‌های مورد نظر را دریافت و پس از طی روال در شهرداری نسبت به دریافت تسهیلات مورد نیاز که برابر با یک مورد وام 25 میلیون تومانی و یک مورد وام بلاعوض 5 میلیون تومانی است، اقدام کنند.

به گفته تابش، برای تعمیر و بهسازی واحدهای مسکونی که در لیست تعمیری‌ها قرار دارند نیز برای هر واحد یک‌میلیون تا 10 میلیون تومان با توجه به حجم خسارات وارده، در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود طی 10 روز گذشته پس از وقوع زمین‌لرزه 5.5 ریشتری در شهر بستک و وقوع ده‌ها زمین لرزه دیگر در این شهر، بسیاری از سازه‌های مسکونی تخریب و یا دچار آسیب‌های قابل توجهی شده است.

انتهای پیام/88001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول