اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد قروه خبر داد

تحقق 162 درصدی تعهد کمیته امداد قروه در ایجاد اشتغال برای مددجویان

مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه از تحقق 162 درصدی تعهد این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان در سال‌جاری خبر داد.

تحقق 162 درصدی تعهد کمیته امداد قروه در ایجاد اشتغال برای مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، کمیته امداد امام خمینی صرفا یک نهاد خدمات اجتماعی نیست و در کنار آن نقش کارآفرینی اجتماعی را نیز بر عهده دارد. یکی از هدف‌های اساسی این نهاد خوداتکایی مددجویان است که در این راستا، حمایت از مددجویان برای راه‌اندازی کسب و کار و تداوم آن است.

موفقیت طرح‌های خوداشتغالی و خودکفایی افراد زیرپوشش این نهاد علاوه بر اینکه به مسئولان این نهاد کارآفرین اجتماعی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای افزایش نرخ خودکفایی طرح‌های خوداشتغالی افراد زیرپوشش خود کمک موثری نماید، موجب ترغیب و تشویق سایر مددجویان برای ایستادن روی پای خود می‌شود.

اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند، با اتخاذ سیاست‌های مؤثر و کارآمد در رأس اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی قرار دارد و ارمغان آن تأمین عزت و کرامت خانواده‌ها و نیل به استقلال اقتصادی است.

متولی اجرای این برنامه بخش خودکفایی و اشتغال است و خدماتی شامل آموزش افراد واجد شرایط خانوار‌های تحت حمایت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی، با برگزاری کلاس‌های آموزشی و معرفی آنان به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی، ارائه مشاوره‌های شغلی لازم در زمینه احراز فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب، پرداخت تسهیلات اعتباری به نیازمندان به صورت وام‌های قرض‌الحسنه درازمدت، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های تکمیلی در حین اجرای طرح‌های اشتغال، بازاریابی و فروش تولیدات طرح‌های خودکفایی با قیمت مناسب و احداث و یا تأمین فضای موردنیاز برای اجرای طرح‌های خودکفایی با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه را اجرایی می‌نماید.

تحقق 162 درصدی تعهدات قروه

مدیر کمیته امداد قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: تعهد این نهاد در سال‌جاری ایجاد 222 طرح اشتغالزا بوده که تاکنون 360 طرح اجرایی شده است.

حجت‌الله رحیمی اعتبار پرداختی در قابل تسهیلات بانکی را 23 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام و اظهار داشت: از محل اعتبارات داخلی کمیته نیز 6 میلیارد و 400 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

رحیمی تصریح کرد: این میزان طرح 360 شغل ایجاد کرده است که رتبه قروه در این زمینه در استان دوم است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم در قالب دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت فنی و حرفه‌ای به متقاضیان ارائه شده است، گفت: 257 نفر آموزش‌های بلندمدت، 892 نفر آموزش‌های کوتاه‌مدت و 45 نفر نیز در زمینه کاریابی آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

به گفته رحیمی، در حال حاضر 12 هزار نفر در قالب 5 هزار و 600 خانوار از خدمات حمایتی این نهاد در قروه برخوردارند.

وی افزود: برای ایجاد این میزان اشتغال 17 میلیارد و 755 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

این مسئول افزود: تمامی آموزش‌های ارائه شده به مددجویان کاملا رایگان بوده و در کانون فرهنگی و تربیتی ولایت این نهاد برگزار می‌شود که در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر فنی و حرفه‌ای نیز ارائه می‌شود.

وی سهمیه اشتغال سال گذشته این نهاد را 410 مورد اعلام کرد که با ایجاد 661 مورد فرصت شغلی، 61 درصد بیشتر از تعهد این نهاد محقق شد.

وی تسهیلات پرداختی سال گذشته را 42 میلیارد و 350 میلیون ریال اعلام کرد و در ادامه با اشاره به امور انجام شده توسط کمیته امداد در جهت صحیح هزینه کردن تسهیلات پرداختی و پایداری طرح‌های اجرا شده، خاطرنشان کرد: نظارت بر طرح‌های اجرایی مددجویان و بیمه کردن مجریان و ابزار و سرمایه کار خریداری شده آنان از اقدامات مهمی است که پایداری این طرح‌ها را در پی خواهد داشت.

رحیمی تصریح کرد: عملکرد ما در حماسه اقتصادی تاثیرگذار است، همین که ما بتوانیم مشکل اشتغال خانواده‌های نیازمند و اقشار پایین جامعه را رفع نماییم، حماسه اقتصادی را محقق کرده‌ایم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه افزود: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به منظور تامین اهداف توانمندسازی جامعه هدف، افزایش اثربخشی آموزش‌های مهارتی، پایداری طرح‌های اشتغال و ارتقای بهره‌وری، آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجرایی کرده که ثمرات مطلوبی را در پی داشته است.

به گفته رحیمی این اشتغال زمینه خودکفایی مددجویان را فراهم می‌کند و به همین دلیل کمیته امداد امام خمینی قروه در صدد است با بهره‌گیری از این فرصت زمینه خودکفایی تمامی مددجویان خود را فراهم نماید.

انتهای پیام/79009/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول