اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 ماه گذشته صورت گرفت

انجام 136 هزار بازرسی از اصناف فارس

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس گفت: در 2 ماه گذشته بیش از 136 هزار بازرسی از صنوف این استان صورت گرفته است.

انجام 136 هزار بازرسی از اصناف فارس

محمدمهدی عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از این تعداد 3 هزار و 973 گزارش بازرسی از اجناس و اقلام به ارزش 3 میلیارد و 739 میلیون و 157 ریال تخلف که بیشترین تخلف‌ها در زمینه عدم درج قیمت کالا و همچنین 2 هزار و 32 مورد گرانفروشی و یک‌هزار و 470 مورد عدم صدور صورتحساب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این تخلف‌ها برای برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و در همین مدت نیز 3 هزار و 384 شکایت مردمی به صورت کتبی و گزارش تلفنی به واحدهای شکایات بازرسی و نظارت اصناف واصل شده که یک‌هزار و 884 مورد پس از تشکیل جلسات متعدد منجر به رضایت شاکی یا غیر متخلف تشخیص داده شده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان فارس تصریح کرد: پرونده یک‌هزار و 296 مورد متخلف برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شده و 204 مورد دیگر نیز در دست بررسی و کارشناسی است.

عرب بیان داشت: روزانه بیش از 120 کالا از نظر قیمت در سطح بازار توسط بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان فارس رصد و مورد تحلیل قرار گرفته و نتایج به ادارات منعکس می‌شود.

عرب با اشاره به دست‌فروشان کنار خیابان‌ها که اقدام به فروش اقلام می‌کنند و فاقد پروانه کسب هستند و موجب راه‌بندان و در نتیجه ترافیک می‌شوند، ابراز داشت: واحدهای صنفی به دلیل داشتن هویت حقوقی سعی در جذب مشتری می‌کنند و بنابراین رضایت مشتری را در اولویت کار خود قرار داده و هیچ‌گونه مزاحمت روحی و روانی را برای شهروندان ایجاد نمی‌کنند.

وی افزود: شهرداری شیراز با اجرای ساماندهی وانت‌بارهای سیار فروش مایحتاج مردمی مانند میوه و غیره، مجوزی را برای استقرار در یک مکان مشخص به آنان داده که واحد بازرسی و نظارت اصناف این استان هیچ‌گونه نظارتی را نمی‌تواند در این زمینه داشته باشد و در نتیجه جوابگوی شهروندان نیست.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان فارس گفت: جلوگیری از سد معبر باید از سوی شهرداری صورت گیرد تا شاهد چهره نازیبا برای سومین حرم اهل بیت(ع) نباشیم.

انتهای پیام/2448/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول