اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

مردم در سایه وحدت زمینه ذلت دشمنان را رقم می‌زنند

امام جمعه کوهبنان گفت: مردم ایران اسلامی در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و در سایه وحدت زمینه ذلت و خواری دشمنان را رقم می‌زنند.

مردم در سایه وحدت زمینه ذلت دشمنان را رقم می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی ظهر امروز در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد با استناد به آیات و روایات مردم را به داشتن تقوای الهی دعوت کرد و گفت: باید زاد و توشه برای آخرت خود مهیا کنیم که بهترین و مهمترین آن تقوای الهی است.

وی ادامه داد: مولای متقیان حضرت علی (ع) فرمودند که تقوای الهی کلید راه محکم و استواری و بهترین ذخیره برای آخرت است که به انسان آزادگی می‌دهد و وی را از قید و بند بندگی، هوای نفس و بردگی نجات می‌دهد و در حقیقت سپر نجات انسان از هر بدبختی است.

امام جمعه موقت کوهبنان به سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اشاره کرد و با اشاره به زندگانی این امام بزرگوار اظهار داشت: ایشان در سال 232 هجری قمری در شهر مدینه متولد شدند، مادرش زنی لایق و شایسته به نام سوسن بود که امام حسن عسکری (ع) را در دامان خود به بهترین نحو پرورش داد.

وی یادآور شد: امام یازدهم بیانی شیرین و جذاب داشت در حالی که از شخصیتی الهی و با وقار برخوردار بود و مفسری بی‌نظیر در دوران خود بود که به شدت زیر نظر عمال حکومت قرار داشت.

امام جمعه موقت کوهبنان گفت: دوران زندگی 29  ساله امام حسن عسکری (ع) به سه دوره تقسیم می‌شود که در دوره نخست زندگی ایشان 13 سال در مدینه زندگی کردند و دوران بعدی مربوط به 10 سال اقامت در سامرا بود و دوره سوم ایشان همان شش سال امامت و رهبری حضرت است.

وی تصریح کرد: دوران امامت امام حسن عسکری (ع) مصادف با قدرت ظاهری بنی‌عباس بود که در این دوران امام از سوی دستگاه خلافت زیرمراقبت شدید بود و در حقیقت ایشان ممنوع‌الملاقات بودند و فقط یاران خاص و نزدیکان می‌توانستند با امام ملاقات داشته باشند.

موسوی ابراز داشت: سرانجام این امام بزرگوار در هشتم ربیع‌الاول سال 260 هجری قمری در سامرا به شهادت رسید که بدن شریف ایشان را در همین شهر به خاک سپردند که امروز مأمن و مأوای عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت (ع) است.

خطیب جمعه موقت کوهبنان به آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)  اشاره کرد و به برگزاری جشن‌های مربوط به این ایام تاکید داشت.

وی افزود: امروز مصادف با سالروز شهادت مردی بزرگ و دانشمند به نام میرزا تقی‌خان امیرکبیر است که خدمات ارزنده‌ای به فرهنگ و جامعه ایرانی عرضه داشت.

امام جمعه موقت کوهبنان به تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره) در سال 57، سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت و همچنین فرار شاه خائن در سال 57 اشاره کرد.

وی به سالروز شهادت شهید احمدی‌روشن از دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: دشمن زبون و پست بر این باور است که با شهید کردن نیروهای متخصص و دانشمند ‌هسته‌ای می‌تواند ضربه‌ای به کشور ما وارد کند، اما زهی خیال باطل که مردم ایران اسلامی در پرتو رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری و در سایه وحدت و همدلی زمینه ذلت و خواری دشمنان این مرز و بوم را رقم می‌زنند.

زدودن کدورت‌ها موجب تعجیل در امر فرج امام زمان (عج) می‌شود

همچنین امام جمعه موقت باغین گفت: ما وظیفه داریم که باطن خود را پاک کنیم و کدورت‌ها و کینه‌ها را از باطن خود دور کنیم تا خداوند در امر فرج امام زمان (عج) تعجیل کند.

حجت‌الاسلام سیدحسن پورحسینی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته باغین ضمن تسلیت شهادت یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسکری (ع) به محضر امام زمان (عج) و با اشاره به نهم ربیع‌الاول سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: شناخت امام زمان (عج) نخستین وظیفه منتظر واقعی است و بنا به فرمایش رسول اکرم (ص) کسی که از دنیا برود و امام زمان خودش را نشناسند با مرگ جهالت از دنیا رفته است.

وی افزود: با توجه به این فرمایش انسان تا زنده است در حد توانش باید دنبال شناخت امام زمان (عج) باشد، ولایت و صاحب‌الامر بودن او را قبول کند و از وی پیروی و اطاعت کند.

امام جمعه موقت باغین تصریح کرد: هر کس در طول زندگیش امام زمان خود را بشناسد و معرفت خود را نسبت به او ابراز کند و اطاعت‌پذیری از ایشان داشته باشد، مانند کسی است که جزو سپاه و لشکر امام زمان (عج) حضور دارد.

پورحسینی پاکسازی جان و پرهیز از گناه را یکی دیگر از نشانه‌های منتظر واقعی عنوان کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم که باطن خود را پاک کنیم و کدورت‌ها و کینه‌ها را از باطن خود دور کنیم تا خداوند در امر فرج امام زمان ما تعجیل کند و این گناهان ما است که غیبت آن حضرت را طولانی می‌کند.

وی آمادگی برای یاری امام زمان (عج) و دعای زیاد برای فرج آن حضرت را از دیگر نشانه‌های منتظر واقعی برشمرد و گفت: ثابت قدم در دین و دینداری و قبول امامت حضرت مهدی (عج) و اطاعت از آن امام و دعا برای فرج آن حضرت انسان را در آخرت به کمال می‌رساند.

خطیب جمعه باغین گفت: در مجالس و محافل خود امام زمان (عج) را بسیار یاد کنید و با احترام از آن حضرت نام ببرید.

پورحسینی گفت: امام حسن عسکری (ع) در مدت زمان کوتاه امامت خود با شش خلیفه عباسی هم‌عصر بودند که به شدت از جانب این خلفا تحت فشار و محدودیت قرار داشتند به طوری که علاوه بر سکونت در محله نظامی حتی آن حضرت سه سال از عمر امامت خود را در زندان سپری کردند.

وی ابراز داشت: امام عسکری (ع) در مدت 6 سال امامت بر حق و الهی خود آثار مهمی از تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی شیعیانی که از راه‌های دور برای کسب فیض به محضر امام (ع) می‌رسیدند بر جای گذاشتند.

خطیب موقت نمازجمعه باغین با اشاره به ازدواج پیامبر اکرم (ص) با حضرت خدیجه (س) ثمره این ازدواج را وجود نازنین حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: حضرت خدیجه (س) با ازدواجشان با پیامبر اسلام (ص) تمام ثروت خود را در راه اسلام و دین تقدیم کردند و نخستین زنی بودند که اسلام آوردند.

وی از دختران و زنان جامعه اسلامی خواست که زندگی حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

پورحسینی با اشاره به بارش نزولات آسمانی در استان کرمان از مردم خواست که برای شکرگزاری به درگاه خداوند سجده شکر به درگاهش به جای آورند و از تداوم داشتن این نعمت‌ها از درگاهش عاجزانه دست به دعا بردارند.

انتهای پیام/80012/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول