اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اعلام کرد

امکان اسکان اضطراری 17 هزار نفر در پایگاه امداد هوایی آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: اسکان اضطراری پایگاه امداد هوایی آذربایجان غربی در صورت احداث، گنجایش 17 هزار نفر را دارد.

امکان اسکان اضطراری 17 هزار نفر در پایگاه امداد هوایی آذربایجان غربی

یحیی زینال‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آمادگی جمعیت هلال‌احمر، صرفا نباید یک آمادگی فیزیکی و مکانیکی باشد بلکه همراه با این آمادگی‌ها باید هوش، ذکاوت و سرعت در تصمیم‌گیری نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: آذربایجان غربی به دلیل دارا بودن اقلیم خاص کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر جاری شدن سیلاب‌های شدید و خط زلزله با توجه به تقسیم‌بندی حادثه‌ای جزو 9 استان حادثه‌خیز کشور محسوب شده است.

زینال‌پور تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی و استقرار برخی روستاهای استان در مناطق صعب‌العبور، عملیات احداث پایگاه امداد هوایی در سال 87 به منظور خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان استان آغاز شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نخستین پایگاه امداد و نجات آذربایجان غربی در هفت کیلومتری جاده شهید کلانتری ارومیه در زمینی به مساحت 34 هکتار ساخته شده است که پنج هکتار از آن به پایگاه امداد هوایی آذربایجان غربی اختصاص دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی اعلام کرد: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان از طرح‌های جامع امدادی است که با اعتبار 2.5  میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

زینال‌پور افزود: پایگاه امداد و نجات هوایی آذربایجان غربی دارای اسکان اضطراری است که در طراحی پایگاه، اسکان 17 هزار نفر در نظر گرفته شده است که در صورت تامین بودجه مورد نیاز در آینده احداث خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اعلام کرد: یک‌هزار و 975 متر مربع از زمین پایگاه به آشیانه بالگرد، 5 هزار و 625 متر مربع به جایگاه فرود بالگرد و 6 هزار و 300 متر مربع نیز به باند پرواز اختصاص یافته است.

زینال‌پور اظهار داشت: جهت احداث مکان جداگانه برای استراحت خلبانان اقدامات و همکاری‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/61007/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول