اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

افراد شایسته در هر دولتی باید به خدمت در نظام ادامه دهند

امام جمعه خورموج گفت: شایسته‌سالاری اقتضاء می‌کند کسانی که توانایی، قدرت، تخصص، تعهد، ایمان، شایستگی دارند به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کنند.

افراد شایسته در هر دولتی باید به خدمت در نظام ادامه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی سیاسی و وحدت‌آفرین نمازجمعه خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: عبادت 10 جزء است که 9 جزء آن عبارت از روزی حلال است.

امام جمعه خورموج با اشاره به مناسبت‌های هفته به هشتم‌ ربیع‌الاول سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت  امام حسن عسکری (ع) را به تمام شیعیان تسلیت گفت: امام حسن عسکری(ع) امام مظلوم و محبوس در طول دوران امامت در سامرا است و از شش سال دوران امامتش، سه سال را در زندان گذرانید. دربسیاری از اوقات راه برای زیارت این امام مظلوم بسته است و عزیزانی که مشرف به زیارت امام حسن عسکری(ع) می‌شوند با مانع‌تراشی گروه‌های تکفیری مواجه هستند.

مصلح از هیئت‌های مذهبی شهر و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در برگزاری مراسم‌های مختلف و محوری که در ایام محرم و صفر در دشتی انجام شد، تقدیر کرد.

وی آغاز ولایت امام عصر(عج) را به تمام شیعیان عالم تبریک گفت و افزود: نظام جمهوری اسلامی متعلق به امام زمان (عج) است و مسئولان نظام که در هر پست و لباسی هستند وظیفه خود را به نحو احسن انجام و نسبت به اقامه عدل و عدالت اجتماعی که مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است جدیت داشته باشند.

مصلح خاطرنشان کرد: باید مردم طعم شیرین عدالت را در نمونه‌ای از حکومت جهانی عدالت‌گستر امام زمان (عج) که با آمدنش زمین را پر از عدل و داد می‌کند بچشند. عدالت تنها در مسئله اقتصادی و ساخت و ساز و عمران و آبادی نیست، عدالت باید در همه صحنه‌ها در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی وجود داشته باشد.

وی به واگذاری مسئولیت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم چه اصراری بر این مطلب است که هر دولتی که سر و کار می‌آید باید کل عزیزانی که در مجموعه دولت گذشته خدمت می‌کردند برکنار شوند. کسانی که توانایی، قدرت، تخصص، تعهد، ایمان، شایستگی دارند و شایسته‌سالاری اقتضاء می‌کند باید به خدمت به نظام ادامه دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی خاطرنشان کرد: اینطور نباشد که فردی در فلان دولت بوده الان نباید باشد، دولت متعلق به نظام است و این بد روشی است که باید از پایین تا بالا همه دگرگون و برداشته شوند. بد روشی است که نیروهای ارزشی در استان کنار گذاشته شوند.

امام جمعه خورموج یادآور شد: ما از مجموعه دولت و همه خدمتگزاران نظام حمایت و اما این تذکر را هم می‌دهیم که شایسته‌سالاری را مدّنظر داشته باشند.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول