اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو مطرح کرد

تمرکز بر شایسته‌سالاری به جای حزب‌گرایی در انتصابات مقامات استانی

امام جمعه ماکو با اشاره به انتصاب استاندار جدید آذربایجان غربی، تمرکز بر شایسته‌سالاری را به جای حزب‌گرایی و جناح‌بازی در انتصابات مقامات استانی را مورد تأکید قرار داد.

تمرکز بر شایسته‌سالاری به جای حزب‌گرایی در انتصابات مقامات استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: جامعه اسلامی باید همانگونه که در عزاداری‌ها و مصائب اهل بیت غمگین و نالان می‌شوند، در ولادت‌های ایشان نیز شادمان و مسرور باشند که اسلام دین سرزندگی و شادمانی است.

وی در ادامه سلسله مباحث پیشین خود در خطبه های نماز جمعه، به موضوع سبک زندگی اسلامی و ارتباط آن با شادی و نشاط در زندگی اشاره کرد و گفت: آموزه های دینی همواره بر لزوم برقراری شادی و نشاط پایدار تأکید دارند که در این راستا باید از روی آوردن به شادی‌های کاذب و حرام نیز خودداری شود.

رنجبری به سالروز میلاد با سعادت امام باقر(ع) نیز اشاره کرد و گفت: نکته قابل توجه در این زمینه اهمیت به ولادت‌های ائمه بزرگوار اسلام همانند توجه به سوگ‌ها و عزاداری‌های ایشان است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه همان طور که به عزاداری امامان پرداخته می‌شود ولادت‌های ایشان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی به معرفی استاندار جدید آذربایجان غربی در طول هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه مدیریتی طولانی استاندار جدید انتظار می‌رود که شایسته سالاری در متن توجهات وی قرار گرفته و از جناح‌بازی و حزب‌گرایی خودداری شود.

رنجبری در ادامه با اشاره به برنامه ارائه و تقدیم لایجه بودجه از سوی دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی، این اقدام را بسیار پسندیده دانست و گفت: متأسفانه تأخیر در ارائه این لایحه به مجلس در طول سال‌های گذشته سبب اثرات منفی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور شده بود.

امام جمعه ماکو ضمن انتقاد از برخی رسانه ها در زیر سوال بردن تمامی اقدامات دولت پیشین، این کار را در شأن نظام اسلامی ندانست و گفت: انتظار می‌رود دولت و مسئولان نیز با تدبر لازم در قبال این اقدامات واکنش دهند و از به کار بردن الفاظ نادرست در قبال مسئولان دولت‌های پیشین خودداری کنند که این می تواند موجب شادمانی دشمن و تضعیف همبستگی داخلی شود.

وی با اشاره به روز دانشجو، بر نقش کلیدی دانشجویان در پیشبرد اهداف و مقاصد اجتماعی در کشور تأکید کرد و افزود: تقویت قدرت تحلیل مسائل سیاسی لازمه یک دانشجو است اما در این میان نکته مهم عدم استفاده ابزاری از دانشجویان در پیشبرد اهداف سیاسی است.

رنجبری در اشاره به روز جهانی حقوق بشر نیز به اقدامات و جنایت‌های متعدد آمریکا و غرب در نقض حقوق بشر اشاره کرد و گفت: توطئه جدید این دولت‌ها نامیدن ایران به عنوان تروریسم و ناقض حقوق بشر در منظر افکار جهانی است که این مسئله نیازمند هوشیاری ملت و دولت ایران در شناساندن درست افکار و خط و مشی ایران در قبال دیگر ملت‌ها و دولت‌ها است.

انتهای پیام/61006/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول