اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

سهم‌خواهی پس از فعالیت انتخاباتی ناقض شایسته‌سالاری است

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: این که افراد یا گروه‌های سیاسی به سبب فعالیت انتخاباتی خود را برای سمت‌ها و مناصب ذی‌حق تصور کنند، خلاف اصل شایسته‌سالاری است.

سهم‌خواهی پس از فعالیت انتخاباتی ناقض شایسته‌سالاری است

حجت‌ا‌‌لاسلام محی‌الدین طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: افراد و گروه‌ها اگر برای رئیس جمهور فعلی کار تبلیغاتی و ستادی انجام داده‌اند نباید انتظار داشته باشند که در ازای آن به کار گمارده شوند.

وی افزود: هر کس کاری کرده؛ برای پیشرفت نظام بوده و این سهم‌خواهی‌ها به دور از اخلاق اسلامی است و در شان یک ایرانی مسلمان نیست.

طاهری ادامه داد: هر کس در هر جبهه‌ و جناحی فعالیت داشته به تکلیف خود عمل کرده و مهم این بود که حضور حداکثری در انتخابات رقم خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: محک زدن فعالیت یک دولت در 100 روز عجولانه است و پیشرفت یا عقب‌گرد آن را باید پس از این که دولت با شرایط تطبیق یافت و چیدمان نیروهای خود را انجام داد، بررسی کرد.

طاهری تصریح کرد: آرامشی که با دیپلماسی دولت در بعد سیاست خارجی به وجود آمده قابل مشاهده بوده و اینکه زمینه ارتباط با کشورها مساعدتر شده بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: دولت در زمینه مسائل اقتصادی باید بیشتر کار کند و با برنامه‌ریزی صحیح امور را به سمتی ببرد تا نگرانی‌های مردم رفع و احساس امنیت اقتصادی ایجاد شود.

به گفته وی، نوسانات اقتصادی باید کنترل شود و دولت با استفاده از نیروهای میانه هر دو جناح آرامش را بر کشور حکم‌فرما کند.

طاهری ابراز داشت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری ما نیز مانند تمام اقشار ملت وظیفه داریم که دولت را حمایت کنیم چنان‌که ایشان از تمام دولت‌ها حمایت کرده‌اند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: در کنار حمایت از دولت باید نقد و انتقاد سازنده وجود داشته باشد و البته نباید این نقد را با تخریب، یکسان پنداشت.

وی در ادامه گفت: دولت در شرایط فعلی در پیشانی کشور است و در منظر نظام بین‌الملل نباید تخریب شود که اگر این اتفاق بیافتد نظام اسلامی شکسته می‌شود.

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین(ع) همچنین اظهار داشت: به کارگیری لفظ سران فتنه برای کسانی که بازی‌خورده دشمنان اسلام، سلطنت‌طلبان و منافقان شدند بزرگ کردن این افراد است.

وی افزود: تطهیر سران فتنه تنها با محاکمه آنان محقق می‌شود چراکه این افراد به نظام اسلامی در مقطعی حساس لطمات بزرگی زدند و شیرینی پیروزی بزرگ ملت را به کام همگان تلخ کردند.

طاهری ادامه داد: این افراد با بیانیه‌های خود در آن مقطع باعث شدند دشمنان اسلام امیدوار شوند و کمترین کاری که نظام می‌توانست انجام دهد حصر این افراد بود.

غرب، نقض حقوق بشر در عربستان را نمی‌بیند

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز همچنین گفت: سه دهه از انقلاب می‌گذرد و همواره تهمت‌ها و تخریب‌ها متوجه نظام ما بوده و باید دقت کرد دستی که پشت این موضوعات قرار دارد دست صهیونیسم است.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها از اینکه با وجود نظام جمهوری اسلامی هر روز ضربه‌های بزرگی به پیکره آنان می‌خورد ناراحت هستند و این بهانه‌هایی که هر از چند گاهی با عنوان حقوق بشر در ایران مطرح می‌کنند، در شمار دسایس آنان است.

طاهری خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد حقوق بشر مورد بررسی قرار گیرد آنقدر که در کشورهای غربی و کشورهای وابسته به نظام سلطه لگدمال می‌شود، یک‌هزارم آن در جمهوری اسلامی رخ نمی‌دهد.

به گفته وی، جنایاتی که ابرقدرت‌ها در کشورهای مختلف و حتی کشور خودشان انجام می‌دهند از چشم بیدار ملت‌ها پنهان نمی‌ماند.

طاهری تصریح کرد: اکنون دیگر از بحث شنود مکالمات خصوصی شهروندان فراتر رفته و تلویزیون‌هایی را به بازار داده‌اند که حتی در حالت خاموش مسائل درونی خانه‌ها را به مراکزی ارسال می‌کند و افراد با تصور آن که بیننده تلویزیون هستند خود توسط بینندگانی رصد می‌شوند.

وی با طرح این پرسش که آیا دخالتی که در سوریه می‌شود مصداق حقوق بشر است، گفت: دخالتی که در اوکراین و مسائل داخلی آن می‌کنند حقوق بشر بوده و یا جنایاتی که در مصر انجام دادند تا مسیر انقلاب را منحرف کنند با کدام حقوق بشر سازگار است.

طاهری ابراز داشت: آنچه در بحرین و عربستان دیده می‌شود با مصادیق کدام حقوق بشر مطابقت دارد، در عربستانی که اجازه نمی‌دهند زنان حتی رانندگی کنند چرا غرب از حقوق بشر و حقوق زنان دفاع نمی‌کند.

به گفته وی، آزادی که غربی‌ها از آن دم می‌زنند همان بی‌بند‌و‌باری و برهنگی است و در نظام اسلامی قابل قبول نیست.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: جمهوری اسلامی بر اساس قوانین الهی؛ این مسائل را نمی‌پذیرد و حتی بنابر عقل و منطق نیز غرب در مورد این مسائل به بن‌بست رسیده است.

وی افزود: بنابراین این دسیسه‌ها تا زمانی که نظام سلطه به دنبال مطامع خود است و جمهوری اسلامی را مانعی برای انحصارطلبی خود می‌یابد ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این رفتار کشورهای غربی و صهیونیسم جهانی دست و پا زدن آنان است و اکنون نیز کانادا عروسک خیمه‌شب‌بازی این سناریوی تکراری شده است.

انتهای پیام/2448/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول