اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

هدف اصلی تکفیری‌ها مقابله با قرآن است

امام جمعه قروه گفت: هدف اصلی تکفیری‌ها از کشتار و جنایت علیه مسلمانان مقابله با قرآن کریم است.

هدف اصلی تکفیری‌ها مقابله با قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قروه اظهار داشت: قرآن کریم بزرگترین سدی است که امروز دشمنان اسلام در برابر خود احساس می‌کنند و از این رو قصد اصلی آنها مقابله با این مصحف شریف است.

وی با اشاره به اینکه اگر از دست آنها بیاید همه تفاسیر قرآن را از بین خواهند برد، تصریح کرد: آنان می‌خواهند اسلام ناب در دنیا نباشد و اسلام دیکته شده غربی را به دنیا عرضه کنند اما فراگیری اسلام واقعی در جهان حتمی و قطعی است و این تلاش‌های مذبوحانه آنان نیز راه به جایی نخواهد برد.

خطیب جمعه قروه خطاب به پیروان این فرقه ضاله و حامیان آن، گفت: ریشه‌کنی تکفیری‌ها از سوی بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها نزدیک است و دست خدا بالای همه دست‌هاست.

وی تصریح کرد: امت صالح اسلامی رمز موفقیت دنیای اسلام در هر عصر و زمانی است.

احیا در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: آغاز امامت حضرت ولی عصر (ع) و بدون سرپرست و ولی نماندن مسلمانان بزرگترین نعمتی است که خداوند به پیروان مکتب اهل بیت (ع) عطا نموده است.

وی انتظار فرج را عاملی مهم در زمینه خودسازی فردی، اصلاح جامعه و کاهش جرائم و مفاسد خواند و افزود: بی‌تردید انتظار ظهور امام زمان (عج) در تمام ابعاد شخصیت انسان، اعم از فردی و اجتماعی مؤثر است و همه مناسبات وی را فرا می‌گیرد و بالاترین کوشش و جهاد همه‌جانبه او در راه خداست.

امام جمعه قروه با بیان اینکه مخالفان این مکتب همواره در پی مخدوش کردن معنای صحیح آن بوده اند،‌ تصریح کرد: غیبت امام عصر(عج) به مثابه آفتاب پشت ابر است که شعاع انوار آن هیچ‌گاه از امت اسلامی دور نبوده و همواره بر آنها می‌تابد.

وی با اشاره به طرح برخی شبهات در زمینه فرهنگ انتظار و مهدویت، سابقه طولانی این گونه شبهات و پاسخگویی به آن را یادآور شد و گفت: مفهوم حرکت‌آفرین و مکتب‌ساز انتظار که می‌تواند به بزرگ‌ترین حرکت‌های اجتماعی و برترین تغییرات جمعی منجر شود که علمای اسلام همواره به آن اهتمام داشته‌اند.

به گفته امام جمعه قروه، راه‌اندازی مرکز مهدویت و تربیت متخصصان بزرگ دینی یکی از امور برجسته در راستای فرهنگ انتظار بوده است که در سایه همین فرهنگ برخی آموزه‌های دینی مهم نیز احیا شده است.

وی خواستار ارتقای آگاهی اقشار مردم و به ویژه جوانان با جریان مهدویت برای پاسخگویی و مقابله به جریان‌های انحرافی و به ویژه تفکر سلفی‌گری در جامعه اسلامی شد.

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی همواره نیازمند ولی‌فقیه است، افزود: با گذشت زمان جایگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاه ولایت فقیه روز به روز بیشتر آشکار می گردد.

احیا با بیان اینکه همه ملت ایران مدیون امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه به تنهایی کافی نبود و این تدبیر و درایت امام خمینی (ره) بود که این حضورها را به سمت مسیر درست هدایت می‌کرد.

وی یکی از نمونه‌های بارز این هدایت را پس از فرار شاه معدوم برشمرد و گفت: بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی با تشکیل شورای انقلاب پس از فرار شاه، مسیر درست جریان انقلاب را برای ملت و انقلابیون ترسیم کردند.

به گفته احیا،، همین عامل اگر در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنان رخ داد، ایجاد می‌شد حرکت انقلابی آنان هیچ‌گاه دچار رخوت و سستی نمی‌شد.

وی با تاکید بر مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی و وقایع آن از سوی مردم و به ویژه نسل جوان خاطرنشان کرد: افزایش بصیرت و آگاهی برای مقابله با دشمنانی که حماقت وجه بارز دشمنی آنان است الزامی است و موجب می‌شود تا لحظه‌ای از دشمن غفلت نکنیم.

احیا در ادامه با بزرگداشت هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام(ص) بر برگزاری جشن‌های ویژه این ایام تاکید کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تکفیری‌ها شرک دانستن این جشن و ویژه برنامه‌هاست و به همین دلیل باید در راستای خنثی‌ کردن توطئه آنان، در برگزاری ویژه برنامه‌های میلاد پیامبر اعظم(ص) اهتمام بیشتری شود.

وی افزود: اسلام به عنوان مکتب جامع و جاوید، همان‌گونه که عرصه دعوت خویش را به قوم و ملت خاصی محدود نکرده است، اتحاد امت اسلامی را در صدر برنامه‌های سیاسی و اجتماعی خویش قرار داده و عقد اخوت دینی را میان امت اسلام جاری کرده است.

به گفته احیا، وحدت اسلامی که قوی‌ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام محسوب می‌شود، از دیرباز دستخوش توطئه‌های دشمنان قرار گرفته است که با درایت و دوراندیشی امام راحل خنثی شد و جلوه‌های راستین وحدت در پرتو رهبری‌های این مصلح کبیر در نظام جمهوری اسلامی آغاز و تحقق یافت و امروز در امتداد رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، پرچم پرافتخار توحید به اهتزاز درآمده است.

انتهای پیام/79009/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول