اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

استقرار عدالت اجتماعی وظیفه ماست

امام جمعه زرند گفت: اگر بخواهیم احکام در جامعه پیاده و زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود، باید معرفت خود را زیاد کنیم و عدالت اجتماعی را گسترش دهیم.

استقرار عدالت اجتماعی وظیفه ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند اظهار داشت: معرفت به امام زمان (عج) واجب است و هم ادله عقلیه و هم ادله نقلیه دلالت بر این مطلب دارد.

وی تصریح کرد: ادله‌ای که بر وجوب شناخت پیامبر  اکرم (ص) دلالت دارد بر شناخت امام هم دلالت دارد، زیرا که نصب پیامبر (ص) از طرف خداوند است و امام نیز به وسیله خداوند نصب می‌شود.

خطیب جمعه زرند با بیان اینکه اگر تمام دانشمندان به احکام عمل کنند، باز از امام بی نیاز نیستیم، ابراز داشت: زیرا از سهو و اشتباه در امان نیستند، پس ناگزیر از وجود معصوم هستیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات معصومان عنوان کرد: اگر بخواهیم احکام در جامعه پیاده و زمینه ظهور حضرتش فراهم شود، باید معرفت خود را زیاد کنیم.

کرمی‌پور ادامه داد: یکی از وظایف ما در این دوران استقرار عدالت اجتماعی است که حضرت امام  خمینی (ره) در این رابطه فرمودند «ما در یک مملکتی هستیم که مملکت ولی‌عصر (عج) است، وظیفه آنهایی که در این مملکت زندگی می کنند، یک وظیفه سنگینی است، نمی‌توانیم لفظاً بگوییم در زیر پرچم ولی‌عصر (عج) هستیم و عملاً در آن نباشیم».

امام جمعه زرند در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان داشت: دوران دفاع مقدس یک امتحان بزرگ الهی بود که مردم ایران در این آزمون الهی با رهبری‌های پیامبر گونه حضرت امام (ره) سربلند بیرون آمدند، توانستند شکوفایی‌های خود را به جهانیان نشان دهند، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مسئله دفاع مقدس علاوه بر این که یک آزمون بزرگی برای ملت ایران بود، آزمونی برای بروز استعدادها بود.

وی افزود: گرچه دوران دفاع مقدس به طور کامل برای مردم به ویژه نسل جوان بازخوانی نشده است، اما در سالگرد عملیات‌ها و یادواره‌های شهدا باید نسل جوان ما با رشادت‌ها و بروز استعدادهای جوانان آن روز آشنا شوند و بدانند که جوانان آن روز وظیفه خود را انجام دادند و به اوج شکوفایی و بروز استعدادهای خود به تمام و کمال معنوی رسیدند.

کرمی‌پور اذعان داشت: عملیات کربلای پنج طولانی‌ترین عملیاتی بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت و شهدای زیادی هم در این عملیات به شهادت رسیدند که شهرستان زرند شهید بیشتری را در این عملیات به انقلاب تقدیم کرد.

وی به 19 دی ‌ماه و دیدار هر ساله جمعی از مردم قم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هر ساله 19 دی ماه مردم استان قم به علت آن رشادتی که قمی‌ها در آن روز از خود نشان دادند و رژیم طاغوتی را در هم شکستند با مقام معظم رهبری دیدار دارند.

امام جمعه زرند ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار با توجه به محورهای اصلی در حماسه 9 دی و 19 دی بیان داشتند که مسئله بصیرت و لزوم توجه به آن از مسائلی است که هر چند برخی از آن ناراضی شوند، اما چیزی از اهمیت مسئله کاسته نمی‌شود، ایمان بدون بصیرت انسان را به بیراهه می‌برد به عبارت دیگر به صرف ناراحتی برخی که دچار ضعف در تحلیل و یا مشکلات دیگر هستند، نباید تصور کرد که از اهمیت عنصر بصیرت کاسته می‌شود.

وی افزود: ایشان همچنین در مورد مسائل سیاسی روز مذاکرات هسته‌ای و چهره واقعی دشمن نیز اشاره کردند که دشمنان بر این توهم هستند که ملت ایران سر تسلیم فرود آورده است و دشمن اشتباه می‌کند، این ملت، ملتی است که دست‌هایش را مقابل دشمن به علامت تسلیم بالا نمی‌برد.

امام جمعه زرند تاکید کرد: یکی از تذکرات رهبری این بود که نباید خنده‌های دشمن را جدی گرفت و فریفته شد، دشمنان اسلام و انقلاب امروز با تمام قوا ایستادند و از دشمن منصرف نشده است، اما اگر ناچار شوند،عقب‌نشینی می‌کنند.

انتهای پیام/80022/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول