اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

مستکبران با تقویت وهابیت به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی هستند

امام جمعه تبریز ضمن هشدار این مطلب که رژیم صهیونیستی و آمریکا با تقویت بیشتر فرقه وهابیت به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند، گفت: مسلمانان چه شیعه و سنی باید مواظب باشند بهانه دست دشمن ندهند.

مستکبران با تقویت وهابیت به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: تقویت وحدت در جامعه ایران اسلامی امری ضروری و با اهمیت است.

وی ادامه داد: هرچه زمان جلو می‌رود، اهمیت وحدت بین مسلمانان افزایش می‌یابد و تاکنون برای حفظ وحدت تلاش‌های زیادی شده است.

خطیب جمعه تبریز  اظهار کرد: مسلمانان شیعه و سنی مواظب باشند زیرا دشمنان به دنبال آن هستند تا بین مسلمانان درگیری و تفرقه ایجاد کنند.

وی خطاب به همه اقشار مختلف مردم بیان کرد: تنها راه شکست استکبار، تقویت بیش از پیش اصل اتحاد ملی و انسجام اسلامی است و با الهام از رهنمودهای مقام عظمای ولایت، هوشیاری و وحدت خودشان را کاملاً حفظ کنند.

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است/ اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است

وی با اشاره به ‌نقشه دشمنان برای ضربه به اتحاد مسلمانان گفت: اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است.

آیت‌الله  شبستری خاطر نشان کرد: سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانند که اگر هویت یکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره‌‌ آنان بسته می‌شود، بنابراین قدرت‌های استکباری اکنون به نقطه‌ای از تقابل با جهان اسلام رسیده‌اند که می‌خواهند با تفرقه بین مسلمانان، آنان را به جان هم بیندازند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک سالروز ولادت سرور کائنات پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) یادآور شد: اتحاد ملی سبب اقتدار ملی در مسایل مختلف است و تنها چیزی که می‌تواند موجب پیروزی ما در برابر دشمنان شود، همان وحدت ملی است.

شبستری با تأکید بر تمسک هرچه بیشتر به آموزه‌های متعالی پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: مسلمانان باید در تمام امور عمل به سیره رسول خدا را الگوی خود قرار دهند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با تقویت وهابیت به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی هستند

وی اظهار داشت: اختلاف بین مسلمانان، آرزوی ایده‌آل دشمنان است و هدف اصلی استکبار از تفرقه‌اندازی بین جوامع مسلمین جهان، سلطه بر منابع و ذخایر غنی و وسیع ممالک اسلامی است.

امام جمعه تبریز ضمن هشدار این مطلب که رژیم صهیونیستی و آمریکا با تقویت بیشتر فرقه وهابیت به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند، گفت: مسلمانان  چه شیعه و سنی  باید مواظب باشند بهانه دست دشمن ندهند.

ملت ایران تسلیم نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در  آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم با تأکید بر لزوم تأمل در گذشته و درس گرفتن از نقاط قوت و ضعف آن، خاطر نشان کردند: کسی نباید دچار این توهم شود که دشمنان انقلاب اسلامی، امروز از دشمنی خود منصرف شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هیچگاه نباید هدف را فراموش کرد، گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران، رسیدن به آرمان‌های اسلام یعنی پیشرفت مادی و معنوی بشر است و رسیدن به این هدف والا جز با ایمان راسخ و بصیرت در مسائل جاری و غافل نشدن از دشمن، امکان پذیر نیست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور باید به نیروی درونی توجه شود و چشم به بیرون دوخته نشود، گفت: دشمنان ما امروز به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا ملت ایران بر اثر فشار تحریم‌ها، دستهایش را بالا برده و تسلیم شده است، در حالیکه باز هم اشتباه می کنند زیرا این ملت، ملتی نیست که دست‌هایش را به علامت تسلیم بالا ببرد.

وی اضافه کرد: امروز هم رفع مشکلات تنها از طریق مقابله با دشمنی‌های دشمنان به‌واسطه ایستادگی ملت و تکیه بر توانایی‌های داخلی، و اعتماد به خداوند متعال امکان‌پذیر است.

نماینده ولی فقیه در  آذربایجان‌شرقی در ادامه به قیام 19 دی مردم قم در سال 56 اشاره کرد و ادامه داد: مردم غیور قم در آن سال‌ها در اعتراض به مقاله توهین‌آمیز چاپ شده در یکی از روزنامه‌ها که در آن صریحاً به حجاب و ولایت فقیه توهین شده بود، قیام کرده و شهدایی در این راه به انقلاب هدیه کردند که در حقیقت نقطه عطفی در طول مبارزات ملت ایران شد و جریان پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید.

آیت‌الله مجتهدشبستری اظهار داشت: این قیام صرفا حادثه‌ای تاریخی نبود بلکه مردم قم عمق فاجعه را درک کرده بودند و با حرکت انقلاب خود طومار ستم را در هم پیچیدند از این رو باید اذعان داشت اگر احساس وظیفه نکرده و شهید نمی‌دانند معلوم نبود سرنوشت انقلاب به کجا کشیده می‌شد.

وی در ادامه به قیام 29 بهمن مردم تبریز در چهلم شهدای قیام مردم قم اشاره کرد و ابراز داشت: این چهلم‌ها ادامه پیدا کرد تا جایی که خیلی زود به سرنگونی رژیم منحوس پهلوی انجامید و درس بزرگی به جهانیان داد.

امام جمعه تبریز با بیان ابعاد وجودی امام حسن عسگری(ع) عنوان کرد: مهمترین درسی که این امام همام به ما می‌دهد و نیاز امروز جامعه ما است درس مقاومت و مبارزه با طاغوت است چرا که امام حسن عسگری(ع) توانست با روحیه بالا با خلفا عباسی مبارزه کند و سرانجام در این راه به شهادت برسد.

انتهای پیام/60002/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول