اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رفسنجان:

وحدت پیش‌نیاز جامعه اسلامی است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: وحدت پیش‌نیاز جامعه اسلامی است و باید از دو دستگی‌ها بپرهیزیم.

وحدت پیش‌نیاز جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان با اشاره به آیات قرآن تقوا را مایه نجات از آتش جهنم دانست و اظهار داشت: تمام انسان‌ها روز قیامت از جهنم عبور می‌کنند، زیرا پل صراط از روی جهنم رد می‌شود و هرکس مؤمن و با تقوا باشد از آن به سلامت می‌گذرد و ستمگران و گناهکاران به جهنم می‌افتند.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) افزود: امروز روز امامت است و امامت یکی از اصول دین است که از نماز و روزه و حج و ... بالاتر است.

امام جمعه موقت رفسنجان بیان داشت: حضرت ابراهیم (ع) برای رسیدن به مقام امامت مراحل زیادی طی کرد، ابتدا عبدالله بود بعد از آن نبی‌الله شد و سپس به مقام رسول‌الله نائل آمد.

وی افزود: ابراهیم (ع) بعد از مقام رسول‌الله به خلیل‌الله و در آخر به مقام ولی‌الله رسید و این نشان می‌دهد که امامت و ولایت چه مرتبه‌ای دارد.

حسینی با بیان اینکه امامت منسبی بالاتر از نبوت  دارد، خاطر‌نشان کرد: نبوت مقام دریافت وحی و ابلاغ است، اما امامت مقام تحقق دستورات دین است که چه بسا سخت‌تر از نبوت است.

خطیب موقت جمعه رفسنجان گفت: مسئله امامت بسیار مهم است و از طریق انتخابات صورت نمی‌گیرد و تنها از جانب خدا و رسول خدا انجام می‌شود، مانند انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشینی پیامبر اکرم (ص) که به امر خدا بر عهده پیامبر (ص) گذاشته شد و آن زمان افرادی که برای جانشینی پیامبر (ص) وارد شور شدند، قطعا کاری اشتباه انجام دادند.

حسینی عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع‌الاول سال 260 به دست معتمد عباسی مسموم و در سامرا به شهادت رسید و مدتی از عمر گرانبهایش را در زندان خلیفه عباسی به سر برد.

وی اذعان داشت: دین اسلام در سایه صبر و استقامت و پایداری ائمه اطهار (ع) به ثمر رسید.

امام جمعه موقت رفسنجان به سالروز آغاز امامت امام مهدی (عج) اشاره کرد و افزود: همه ما باید سعی کنیم از منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

خطیب موقت جمعه رفسنجان از میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) یاد و عنوان کرد: به روایت اهل سنت این میلاد در دوازدهم ربیع‌الاول وبه روایت اهل شیعه هفدهم ربیع‌الاول است و این فاصله را امام راحل با تفکر بالایی که داشتند به عنوان هفته وحدت نامیدند.

وی افزود: پیش نیاز جامعه اسلامی وحدت است و باید از دودستگی‌ها بپرهیزیم، زیرا مانند سمی مهلک است.

حسینی به بیانات رهبر فرزانه اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان توجه به نقاط مشترک، تاکید بر سرنوشت امت اسلامی، دوری از عقاید افراطی و خرافی، توجه به دشمنان مشترک شیعه و سنی، حفظ حرمت مقدسات مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و برگزاری جلسات علمی مشترک و مناظره منطقی و عقلانی را از راه‌های رسیدن به وحدت امت اسلامی برشمردند.

حسینی گفت: 21 دی ماه سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای ما شهید احمدی‌روشن است که به دست کوردلان و تروریست‌ها به شهادت رسید و یاد آن شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.

حسینی به شهدای گردان 412 که از رفسنجان در عملیات کربلای پنج شرکت داشتند، اشاره کرد و گفت: یاد تمام شهدا را گرامی می‌داریم و به تمام شهدا اطمینان می‌دهیم که دست از آرمان‌های آنها برنداریم.

وی از سخنان رهبری در شهر مقدس قم یاد کرد و بیان داشت: ما باید بر نیروهای خودی تکیه کنیم و مانند هشت سال دفاع مقدس که جوانان ما با تکیه بر ایمان خود بر دشمن پیروز شدند، باشیم و در برابر تهدیدها و تحریم‌ها نهراسیم.

حسینی گفت: رهبری مانعی برای مذاکره‌ها نگذاشتند، اما فرمودند که امیدی به این مذاکره‌ها نیست و کشور ما ظرفیت‌های زیادی دارد و باید متحد و یکپارچه پشت سر رهبری حرکت کنیم.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول