اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تاکید کرد

استفاده از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب

استاندار بوشهر بر استفاده از امکان و ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در استان تاکید کرد.

استفاده از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست با مسئولان آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار داشت: تامین آب به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه همواره از موضوعات مهم و مورد نظر مسئولان استان بوشهر بوده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر در سال‌های اخیر با خشکسالی دست و پنجه نرم کرده و این امر مشکلاتی را برای بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی ایجاد کرد. رفع مشکلات آبی در استان بوشهر نیازمند استفاده از روش‌های نوین است که در این زمینه متخصصان آب و فاضلاب استان باید وارد عمل شوند.

استاندار بوشهر توسعه طرح‌های آب شیرین‌کن را از مهم‌ترین راه‌های تامین آب شرب در کوتاه مدت اعلام کرد و افزود: برای اجرای این مهم با استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید بهره برد و محصول آنها هم به شکل تضمینی خریداری شود.

سالاری بر خرید تضمینی برخی از محصولات در اجرای طرح‌های مهم و زیربنایی تاکید کرد و گفت: اکنون طرح‌های فاضلاب در برخی نقاط استان به سبب نبود اعتبار لازم به کندی اجرا می‌شود که لازم است برای تسریع در طرح‌های فاضلاب از روش‌های مالی جدید باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اکنون صنعت نفت در جم از آب‌های زیرزمینی آن منطقه بهره می‌برد گفت: با توجه به اینکه بهره‌برداری از چاه‌های آب منطقه جم توسط شرکت پالایشگاهی گاز فجر انجام می‌شود باید مسئولان این شرکت برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهره جستن کشاورزان از آب موردنیاز اراضی خود، طرح‌های آبخیزداری، آب‌خوان‌داری و سدهای کوچک را به سرعت اجرایی کنند.

سالاری با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب شرب استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود، افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر ظرفیت‌هایی در تولید و بهره‌برداری از آب شرب و کشاورزی دارد باید از این ظرفیت‌ها با مشارکت بخش خصوصی و روش‌های سرمایه‌گذاری نوین استفاده شود. اعتبارات طرح‌های مطالعاتی از محل اعتبارات تملک دارایی استان تامین می‌شود که پس از اعلام نتیجه مطالعات، عملیات ساخت و اجرایی با همکاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی را یکی دیگر از راه‌های استفاده از منابع غیر دولتی در اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: در همایش دو روزه استانداران سراسر کشور رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور بر استفاده از روش‌های مالی نوین برای اجرای پروژه‌ها تاکید کردند.

سالاری با قدردانی از تلاش‌های مدیران آب استان بوشهر گفت: روش‌های تامین اعتبارات آب و فاضلاب سبب برطرف شدن دغدغه مسئولان در تکمیل طرح‌ها ی در دست اجرا شده است که با خلاقیت مدیران آب استان بوشهر ایجاد شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ افزود: اکنون روش‌های اجرای طرح‌های مهم و زیربنایی در استان‌ها با استفاده از منابع غیر دولتی اجرایی می‌شود چراکه هم در بهره‌برداری تسریع می‌شود و هم اینکه سرمایه غیر دولتی در آن در گردش قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برای تکمیل و اجرای سدهای استان بوشهر بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: این میزان مبلغ، حداقل اعتبار سه سال استان بوشهر است که امکان تامین مالی این سدها از طریق اعتبارات استانی و ملی نیست پس لازم است با استفاده از روش‌های مالی جدید این طرح‌های مهم و زیربنایی هر سریع‌تر اجرایی و تکمیل شود.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول