اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

معرفی پالایشگاه بهشهر به صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مالی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از معرفی پالایشگاه بهشهر به صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مالی تحقق این طرح خبر داد.

معرفی پالایشگاه بهشهر به صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر، محمد محمد‌پور‌عمران عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، ابتدا به دغدغه نماینده شرکت تعاونی دامداران درباره افزایش نیافتن قیمت شیر تا پایان سال و از طرفی افزایش قیمت نهاده‌های دامی و مواد اولیه کارخانجات لبنیات، پاسخ داد.

*تعطیلی واحدهای تولید لبنیات در مازندران

وی با بیان‌ اینکه فروش کارخانجات شیر به تبع موضوعی به اسم حذف یارانه‌ها از شیر، 40 درصد کاهش یافت، تصریح کرد: از سرانه مصرف 92 کیلو شیر در سال به ازای هر فرد، به مصرف حدود 60 کیلو در سال برگشتیم و هم‌اکنون از 43 واحد لبنی در مازندران تعداد زیادی از آن‌ها را تعطیل‌‌شده می‌دانیم.

محمد‌پور‌عمران در ادامه گفت: این مشکل در حال بررسی است و باید برای گشایش آن‌ها فکری کنیم، راه‌ها بسته نیست، حمایت‌ها در حدّ وسع و منطق کسب و کار وجود دارد، قطعاً دولت هم کمک می‌کند که این مشکلات مدیریت و حل شود.

*معرفی پالایشگاه بهشهر به صندوق توسعه ملی

این مسئول همچنین در پاسخ به دغدغه رئیس هیئت مدیره پالایشگاه نفت مازندران (بهشهر) که از تحقق‌نیافتن وعده پرداخت تسهیلات ارزی توسط سرپرستی دو بانک سپه و ملت مازندران، گلایه‌مند بود، اظهار داشت: می‌خواهیم 10 طرح تجاری ـ صنعتی را به صندوق توسعه ملی معرفی کنیم که نام پالایشگاه نفت بهشهر هم در این فهرست قرار می‌گیرد.

وی افزود: صندوق توسعه ملی برای طرح‌های کوچک، زیر 20 میلیارد و طرح‌های بزرگ، بالای 20 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند، اما کسانی که پنج بار برای طرحی وام گرفته و به معوقه و بدهی برخورده باشند، این‌جا دیگر بانک عامل با احتیاط وام می‌دهد.

*راه‌اندازی چیت‌سازی با مهلت طلبکاران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، همچنین درباره حل مشکلات کارگری کارخانه ورشکسته چیت‌سازی بهشهر، گفت: مشکلات چیت‌سازی شرط دارد و آن هم این است که طلبکاران اجازه دهند واحد جدید آن راه بیفتد، بعد طلب خود را بگیرند.

وی به رغبت سرمایه‌گذاران خارجی برای تجارت در مازندران اشاره و تصریح کرد: آوردن سرمایه‌گذاران با ما و تامین زمین با شهرستان‌ها است.

این مسئول همچنین به سرمایه‌گذاران و مدیران واحد‌های صنعتی ـ تجاری اطمینان داد که امکان تامین منابع مالی اعم از ریالی و ارزی برای ساخت یا توسعه واحدها، وجود دارد.

انتهای پیام/86001/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول