اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان:

بندر خشک اصفهان سرعت انتقال کالا را افزایش می‌دهد

رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان گفت: بندر خشک اصفهان سرعت انتقال کالا را به داخل و خارج از کشور افزایش می‌دهد.

بندر خشک اصفهان سرعت انتقال کالا را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، جعفر ذره‌بینی در جمع اعضای کمیسیون تجارت اتاق اصفهان اظهار کرد: این بندر با بهره‌گیری از خطوط راه آهن دو خطه اصفهان و بندرعباس می‌تواند سرعت حمل و نقل کالا از بندرعباس با مرکز کشور را دوچندان کند.

وی با اشاره به جلسات و پیگیری‌های سه ساله برای راه‌اندازی بندر خشک در اصفهان گفت: مرکزیت استان اصفهان و وجود واحدهای متوسط و بزرگ صنعتی متعدد از ویژگی‌های این استان برای راه‌اندازی این بندر است.

ذره‌بینی اظهار کرد: طی جلسه‌ای با استانداری، اداره کل پایانه‌ها و نهادهای ذی‌ربط با بندر خشک وظایف و برنامه‌های این بندر به کمیسیون تجارت به عنوان مسئول اجرایی تعلق گرفت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد: بازدید از زمین پیشنهادی این پروژه، تعیین مشاورهای مربوطه جهت طراحی پروژه و شروع پذیره نویسی و اجرای آن بر اساس برنامه مدون از سوی هیئت موسس اعلام می‌شود.

وی اطلاع رسانی به اعضا از روند پیشرفت این پروژه را یکی از برنامه‌های هیئت مؤسس برشمرد و گفت: اتاق تلاش می‌کند از ظرفیت‌های استان در توسعه زیرساخت‌های  اقتصادی بهره گیرد.

وی با اشاره به سخنان نماینده راه آهن در جلسه قبل در خصوص اصرار و تاکید نمایندگان اصفهان برای دو خطه کردن شبکه ریلی اصفهان گفت: راه‌اندازی خط راه آهن با تجمیع سرمایه‌های کوچک امکانپذیر است.

عضو کمیسیون تجارت در این جلسه گفت: بندر خشک گمرک هم دارد و به دلیل بالا بودن ترافیک در بندرعباس دو مشکل دارد.

مظفر محمدیان قفل شدن روند کاری این بندر و حبس شدن سرمایه را دو هدف مهم راه‌اندازی بندر خشک اصفهان اعلام کرد و گفت: رساندن کالاهای وصول شده به مرکز ایران و سرعت عمل بالای شبکه ریلی می‌تواند مزیت‌های بسیاری در سرعت بخشیدن چرخ‌های اقتصادی کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: تحقق این موضوع مشروط بر هم راستا بودن فعالیت‌های بندر خشک و شبکه ریلی است.

محمدیان اظهار داشت: بندر خشک طیف وسیعی از سازمان‌های مختلف را در بر می‌گیرد، لذا باید تعداد کار گروه‌های تخصصی را برای این کار در نظر گرفت و همراه  با رابطه‌ای تنگاتنگ با راه آهن پیش رفت.

کارشناس اقتصادی استانداری اصفهان و عضو دیگر کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به سخنان معاون راه آهن اصفهان درباره دو ریلی شدن خط اصفهان - بافق و برآورد هزینه‌ای بالغ بر 2 الی 3 میلیارد تومان برای هر کیلومتر احداث راه آهن و مسافتی در حدود 400 کیلومتر بر هم‌زمانی بودن دو عملیات بندر خشک و دو ریلی شدن خطوط تاکید کرد.

محمدرضا لعلی مسیر راه آهن اصفهان تا بندرعباس را 1018 کیلومتر برشمرد و گفت: 400 کیلومتر این مسیر یک خطه است و مابقی مسیر دو خطه است.

وی افزود: با توجه به مصوبات نمایندگان استان یزد برای اجرای این طرح در خطوط 175 کیلومتری این مسیر مسافت باقی‌مانده 210 کیلومتر است که این موضوع با کمک نمایندگان مجلس تحقق می‌پذیرد.

لعلی اضافه کرد: گذشته از مباحث راه آهن و دو ریلی کردن خطوط مبحث رقابتی کردن را نیز در نظر گرفت. با توجه به محاسبات صورت گرفته در هر تن کیلومتر 80 درصد این هزینه‌ها حق دسترسی راه آهن می‌باشد و باید در لایحه‌ای خواهان کاهش این درصد باشیم تا رقابت بیشتر شود، چرا که هزینه‌ها بیشتر از زمان مورد اهمیت قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول