اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه لبنیات‌سازان اصفهان خبر داد

افزایش تولید لبنیات در اصفهان در پی کاهش قیمت نهاده‌ها

رئیس اتحادیه لبنیات‌سازان اصفهان گفت: با اختصاص نهاده به دامداران با قیمت پایین‌تر، تولید شیر افزایش یافته است.

افزایش تولید لبنیات در اصفهان در پی کاهش قیمت نهاده‌ها

محمد شفیع‌زادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش نیز داشته است، اظهار کرد: در چند ماه گذشته نه تنها محصولات لبنی افزایش قیمت نداشته است بلکه محصولاتی مانند ماست 300 تومان کمتر از 3 هزار و 500 که قیمت مصوت دولت است کمتر فروخته می‌شود.

وی افزود: شیر فله نیز هر کیلو 100 تومان ارزان‌تر از دامداران خریداری می‌شود و هیچ‌گونه افزایش قیمت در محصولات لبنی نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه لبنیات‌سازان و لبنیات‌فروشان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تولید به اندازه زیاد است که فروش در بازار رقابتی شده است و کارخانه‌ها محصولاتی با کیفیت بالا تولید می‌کنند تا از آنها خریداری شود.

وی با بیان اینکه محصولات لبنی تولیدشده بسیار مازاد مصرف هستند، خاطرنشان کرد: با توجه اختصاص نهاده به دامداران با قیمت پایین‌تر، تولید شیر افزایش یافته است.

شفیع‌زادگان اضافه کرد: با اختصاص این نهاده‌ها قیمت شیر کاهش داشته است و این موجب رکود در بازار و رقابت شدید میان تولیدکنندگان برای فروش محصولات خود، شده است.

وی مطرح کرد: کارخانه‌ها محصولات مازاد مصرف خود را به کارخانه‌ها پاستوریزه پگاه می‌دهند در تهران می‌دهند و یا آنها را می‌خشکانند.

رئیس اتحادیه لبنیات‌سازان و لبنیات‌فروشان اصفهان بیان کرد: در سال‌های گذشته و با بالا بودن قیمت نهاده‌ها، دامداران قادر به تهیه آن نبودند و دام‌های خود را به کشتارگاه‌ها می‌فروختند اما در حال حاضر با توجه به کاهش قیمت نهاده‌ها حاضر به این کار نیستند.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدشده از کیفیت مطلوبی برخوردارند، گفت: در حال حاضر مهندسان بهداشت اتحادیه بر تولیدات کارخانه‌ها نظارت داشته و برای آنها کارت سلامت صادر می‌کنند و همچنین بازرسان ما نیز بر بازار نظارت داشته تا از کم فروشی‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/63029/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول