اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد

بررسی 252 اثر طنز توسط داوران جشنواره خارستان

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: داوران جشنواره خارستان بررسی 252 اثر طنز از طنزپردازان کرمانی را آغاز کردند.

بررسی 252  اثر طنز توسط داوران جشنواره خارستان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از ارسال 252 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره استانی طنز خارستان خبر داد و اظهار داشت: این آثار توسط داوران در حال بررسی است.

وی عنوان کرد: 252 اثر ارسالی از سوی طنزپردازان و پژوهشگران به دبیرخانه پنجمین جشنواره خارستان استان کرمان در رشته‌های شعر طنز، نثر طنز، داستان کوتاه طنز و پژوهش است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان بیان داشت: بخش داستان کوتاه طنز با 88 اثر، بیشترین آثار جشنواره طنز خارستان را به خود اختصاص داده و پس از آن بیشترین آثار ارسالی از شاعران طنزپرداز استان بوده که 80 شعر به جشنواره فرستاده‌اند.

سالاری افزود: همچنین بخش پژوهش جشنواره طنز خارستان هم نسبت به دوره‌های قبلی رشد قابل توجهی داشته و 12 مقاله دریافت شده است.

وی ابراز داشت: دبیرخانه پنجمین جشنواره استانی طنز کرمان آثار رسیده را پس از بررسی مقدماتی و کُدگذاری برای داوری به داوران این جشنواره سپرده است.

این مسئول فرهنگی گفت: داوری هر یک از بخش‌های این جشنواره توسط دو داور کرمانی و یک داور غیرکرمانی انجام می‌شود و در مجموع 12 نفر از طنزپردازان و کارشناسان برجسته استان کرمان و کشور کار داوری نهایی خارستان را بر عهده دارند.

سالاری از برگزاری آیین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی خارستان کرمان با حضور طنزپردازان برتر استانی و کشوری در دهه نخست بهمن ماه سال جاری خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تولید فیلم‌ کوتاه «آواز درون» به نویسندگی و کارگردانی مهدیه چمن‌رسان در واحد هنرهای‌تصویری حوزه هنری استان کرمان افزود: این فیلم داستانی آماده نمایش است.

سالاری اظهار کرد: در تولید فیلم «آواز درون» رضا زنگی‌آبادی به‌عنوان مشاور‌کارگردان، خدیجه نادر و محمدطاها حیدری به‌عنوان بازیگر و غلامرضا سعادت به‌عنوان تصویربردار همکاری داشته‌اند.

وی از همکاری هادی مجیدی به‌عنوان دستیار تصویر‌بردار، سعید مددی به عنوان تدوینگر، عظیمه حجت منشی صحنه، مریم حاج‌اکبری گریمور و زهرا فرجی به عنوان عکاس در فیلم داستانی «آواز درون» خبر داد. سالاری ادامه داد:  فیلم «فلو، فوکوس» هم به نویسندگی‌، تصویربرداری و کارگردانی حامد سعادت در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کرمان تولید می‌شود.

وی از امید میرزایی، حمید و حسین سعادت، پوریا قلی‌پور و عباس حسین‌زاده به عنوان عوامل اجرایی و مانی کارآمد، آزاده خاندانی، آرمین قطبی، صدف محی‌آبادی، همراز رحیمی، شهروز رحیمی، احسان سعید و حسام اسدی به عنوان بازیگران فیلم «فلو، فوکوس» نام برد.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول