اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج هنرمندان کرمانشاه مطرح کرد

ارسال 118 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم بسیج کرمانشاه

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: 118 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان کرمانشاه در قالب‌های فیلمنامه، انیمیشن، داستان کوتاه و مستند ارسال شد.

ارسال 118 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم بسیج کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صلاح‌الدین قره‌تپه بعد از ظهر امروز در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه بسیج از امروز به‌مدت دو روز کار خود را آغاز کرده است.

به گفته مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، فراخوان جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان از 15 آبان‌ ماه تا 15 آذرماه سال‌جاری در سطح استان کرمانشاه اعلام شده است.

وی تصریح کرد: کار داوری و بازبینی توسط داوران مجرب انجام گرفت و آثار در قالب فیلم‌نامه، انیمیشن، داستان کوتاه و مستند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گفته مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، در این جشنواره از 118 اثر ارسالی در قالب‌های مطرح شده، 26 اثر برگزیده شد و پس از داوری نهایی، تعدادی از این آثار به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

قره‌تپه زمان اختتامیه مرحله استانی جشنواره را 17 و 18 دی‌ماه سال‌جاری در سینما آزادی شهر کرمانشاه اعلام کرد و افزود: در زمان اختتامیه 26 فیلم برای عموم اکران می‌شود.

وی موضوعات بخش‌های مختلف این جشنواره را بازخوانی ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس، شعار سال، آثار آیینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، انتظار، امید و آرمان‌گرایی عنوان کرد.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هنرمندان در بخش انیمیشن به‌دلیل عدم توانایی مالی تنها دو اثر ارائه کرده‌اند که این دو اثر نیز آثار خوب و قابل قبولی هستند.

این مسئول از معرفی بهترین فیلم، انیمیشن و مستند و بهترین کارگردانی، تصویربرداری و تدوین و نیز معرفی بهترین بازیگر مرد و زن در این جشنواره خبر داد.

وی با بیان اینکه سه فیلم‌نامه برتر و پنج مورد از آثار برتر نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، ابراز داشت: بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره در بخش مستند و داستانی بوده است.

قره‌تپه در پایان متذکر شد: مرحله کشوری این مسابقات در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد و به آثار برگزیده در سطح استانی جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

گفتنی است، در سانس اول اکران، فیلم‌های بهلول، جریان، بزرگ‌مردی مدفون در حلوان، نگاه، چراگاهی برای گوساله، بالاتر از آسمان و دیده گیان به نمایش درآمدند.

انتهای پیام/2700/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول