اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج هنرمندان اعلام کرد

ارسال 13 هزار اثر به جشنواره عکس بسیج

جانشین بسیج هنرمندان گفت: در جشنواره عکس امسال بسیج، 13 هزار و 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شاهد رشد 6 برابری آثار ارسالی در این دوره هستیم.

ارسال 13 هزار اثر به جشنواره عکس بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین حسن‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه جشنواره عکس بسیج دوسالانه است، اظهار داشت: نخستین دوره آن در بوشهر و با دریافت 2 هزار و 800 اثر برگزیده، برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره عکس بسیج دو سالانه کشور در استان کرمان برگزار می‌شود، ابراز داشت: این جشنواره با همکاری، هم‌نوایی و هم‌دلی عمیق مسئولان برگزار می‌شود، زیرا مسئولان اهمیت برگزاری این جشنواره را احساس کردند و پذیرای هنرمندانی از سراسر کشور شدند.

حسن‌نژاد بیان کرد: دلیل انتخاب کرمان به عنوان میزبان جشنواره دوم عکس بسیج را وجود همکاران ساعی و کوشا در کرمان، ظرفیت‌های فراوان برای برگزاری تورهای عکاسی و فضاهای جاذب عکاسی انتخاب این استان را پر اهمیت کرد.

جانشین بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه در جشنواره عکس امسال 13 هزار و 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: شاهد رشد 6 برابری آثار ارسالی در این دوره هستیم و به داوری، ناظران اصلی یعنی مردم گذاشته می‌شود.

وی گفت: به طور کلی در 28 استان کشور جشنواره استانی عکس بسیج برگزار شد و آثار در گام اول در درون استان‌ها داوری و در نهایت برگزیدگان از میان همه آثار برای نمایش در جشنواره کشوری انتخاب شدند که تعداد آثار برگزیده کشوری 84 اثر است.

حسن‌نژاد تصریح کرد: در جشنواره امسال هر هنرمند می‌توانست در دو موضوع حداکثر با هفت اثر شرکت کند.

وی بیان داشت: در جشنواره عکس دو سالانه بسیج  از استان کرمان 260 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت شش اثر به عنوان آثار برگزیده و به مرحله کشوری معرفی شده‌اند.

حسن‌نژاد افزود: یکشنبه 15 دی ماه سال جاری آیین افتتاحیه دومین جشنواره عکس بسیج با حضور هنرمندان و اساتید کشوری در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی برگزار می‌شود و همچنین اختتامیه نیز عصر همان روز در محل تالار برق کرمان برگزار که پس از آن به مدت 10 روز نمایش عکس‌ها ادامه می‌یابد.

جانشین بسیج هنرمندان گفت: برنامه‌های دومین جشنواره عکس بسیج از تاریخ 13 تا 15 دی ماه در سه بخش اساسی دنبال می‌شود که شامل برگزاری تور عکاسی در شش شهرستان استان کرمان از جمله شهر کرمان، راین، شهداد، بم، ماهان و سرچشمه است.

حسن‌نژاد بیان کرد: در روز جمعه، بخش آموزشی، نقد و بررسی آثار در قالب کارگاه‌های نقد و مباحث تخصصی در روز شنبه و برنامه غبارروبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان کرمان در این روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه ساعت 10 صبح آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار عکس این جشنواره در موزه هنرهای معاصر صنعتی برگزار می‌شود، افزود: بعد از ظهر یکشنبه هم مراسم تجلیل از صاحبان آثار برگزیده ملی و برگزیدگان آثار تور روز جمعه برگزار می‌شود.

حسن‌نژاد تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی چندان متفاوت از اهداف سایر ارگان‌ها نیست و تنها وجه تمایز آن شناسایی استعدادهای درخشان و خوب درون هنرمندان بسیجی، انسجام بخشی هنرمندان این حوزه، ایجاد بستر و فضای مناسب برای تاثیرگذاری مثبت و جریان‌سازی آموزشی در جامعه هنری استان و کشور است.

وی تصریح کرد: آن‌چه که ما به دنبال آن هستیم، جهت دادن به هنر عکاسی در دو موضوع کلی و اساسی است و به این منظور دو محور نمایش، فعالیت‌های فردی واجتماعی بسیج و بسیجیان و زندگی ایرانی اسلامی برای موضوعات جشنواره انتخاب شده‌اند.

حسن‌نژاد گفت: توجه به زندگی ایرانی- اسلامی، آیین‌های عبادی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، آداب و رسوم اقوام و حماسه‌ها به عنوان محورها و موضوعات این جشنواره قرار گرفته‌اند.

جانشین بسیج هنرمندان افزود: دلیل انتخاب محورها این است که در نگاه عامه شاید فعالیت‌های بسیج مربوط به دفاع مقدس، ایثارگری و فعالیت‌های نظامی باشد، اما در این نگاه با زیرگروه‌های این موضوع اعم از فعالیت‌های سازندگی، اردوهای عملی، تولید هدفمند، تعلیم و ترتیب و ایثار و شهادت آشنا می‌شوند.

حسن‌نژاد عنوان کرد: عکاسی از هنرهای قدیمی است که در گذشته و در زندگی انسان‌ها همواره حکایت از ثبت لحظه‌ها و خاطرات دارد و یکی از مهم‌ترین حوزه‌های هنر عکاسی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و بزرگان نظام این است که هنر به میان مردم آورده شود و در زندگی عمومی و اجتماعی مردم جایگاه خود را نه به عنوان یک کالای لوکس بلکه یک نیاز شدید پیدا کند.

حسن‌نژاد گفت: یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال ورود بسیج از طریق سیستم اینترنتی بوده که همه موارد از جمله ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق فضای مجازی انجام شده و حسن این کار، سرعت بخشیدن به روند دریافت اطلاعات، آمار و در نتیجه به دست آوردن بانک اطلاعاتی منظم و مرتب در یک‌بازه زمانی محدود بوده است.

وی بیان کرد: ارتباطات یکی از اهداف این جشنواره‌ها است و بین جشنواره نخست و دوم میزان ارتباطات با هنرمندان چندان مقبول نبود که سعی می‌شود در این دوره ارتباطات با حوزه‌های مختلف بیشتر و نمایان‌تر باشد.

جانشین سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به راه‌اندازی یک سایت اختصاصی با نام www.torfehhonar.ir  جزو لوازم کار برای ارتباط با جشنواره عکس بسیج بود، گفت: این سایت در ایجاد فضای اطلاع‌رسانی و به نمایش گذاشتن آثار نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: در این جشنواره از شهدای هنرمند استان کرمان و یک نفر از پیشکسوتان حوزه هنر عکاسی تجلیل می‌شود.

وی افزود: چه خوب است که این تقدیرها تنها به یک جشنواره ختم نشود، زیرا تمام داشته‌های ما از مقام شامخ شهدا به دست آمده است و انعکاس ارزش‌ها و زحمات این افراد قطعاً یاد و خاطره آنها را زنده می‌کند.

جانشین بسیج هنرمندان عنوان کرد: سعی می‌کنیم، استان‌هایی انتخاب شوند که مرکز آن استان جمعیتی بالای 500 تا 600 هزار نفر داشته باشد.

اتنهای پیام/80018/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول