اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری جیرفت تأکید کرد

ضرورت تأمین سوخت مناطق عشایری و روستایی در جیرفت

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: باید سوخت مناطق عشایری و روستایی شهرستان تا حد امکان تأمین شود تا این اقشار در مواقع بحرانی با مشکلی مواجه نشوند.

ضرورت تأمین سوخت مناطق عشایری و روستایی در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد امینی‎روش شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه در این شهرستان اظهار داشت: استان کرمان و به تبع آن شهرستان جیرفت با توجه به قرار گرفتن روی گسل زلزله، سیل، توفان، سرمازدگی و ... آبستن حوادث بسیاری است، بنابراین می‎طلبد، مسئولان در منطقه همواره آمادگی کامل داشته باشند. 

وی با تقدیر از عملکرد مسئولان طی بارندگی‎های اخیر افزود: اعضای ستادهای مدیریت بحران و سوخت، جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس‎راه، برق، مخابرات، شهرداران، راهداران، بخشداران و رسانه‎ها با وفاق و همدلی به خوبی نشان دادند که ستاد حوادث غیرمترقبه به جایگاه کارآمدی رسیده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

امینی‎روش تصریح کرد: در بازدیدی که از مناطق جبالبارز و ساردوئیه انجام دادیم، تمام دست‎اندرکاران ستاد به ویژه جمعیت هلال احمر، اداره راه و شهرسازی و پلیس‎راه با کار و جدیت شبانه‎روزی حتی یک لحظه اجازه ندادند، گردنه‎های کوهستانی مسدود شود.

وی با اشاره به وضعیت جایگاه‎های سوخت ابراز داشت: نباید در بخش‎ها و مناطقی که این جایگاه‎ها وجود دارد، در چنین شرایطی اعلام بحران شود، بلکه باید پیش از آن سوخت مورد نیاز خود را ذخیره کرده باشند.

امینی‎روش با بیان اینکه قبل از این بارندگی‎ها بی‌سیم حوادث برخی از دستگاه‎های اداری را کنترل کردیم، اما در دسترس نبودند، عنوان کرد: با اطلاع‎رسانی از طریق این دستگاه می‎توان به‌موقع مشکلات را به حداقل رساند.

سرپرست فرمانداری جیرفت با توجه به اینکه باید دستگاه‎ها مشکلات بی‌سیم‎های خود را رفع کنند، گفت: پیشنهاد می‎شود که در اعتبارات شهرستان در سال آینده برای خرید ماشین آتش‎نشانی هزینه‎ای منظور شود.

امینی‎روش با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده با شهرستان شدن دهستان اسفندقه زمینه حضور ماشین آتش‎نشانی در آن فراهم شود، بیان داشت: همچنین نمایندگی اداره راه و شهرسازی نیز باید از طریق بخشداری پیگیری شود.

وی در بحث سرمازدگی اذعان داشت: امیدواریم با توجه به خسارت‎های به وجود آمده، اعتباری در این زمینه تخصیص داده شود، اما باید فرهنگ بیمه در میان مردم ترویج یابد تا از بروز چنین مشکلاتی خودداری شود.

امینی‎روش با بیان اینکه تاکنون از مجموع اعتبارات استانی و ملی تنها 10 تا 15 درصد آن تخصیص یافته است، اظهار داشت: با این حال تلاش می‎کنیم تا دهیاری‎ها و بخشداری‎های شهرستان نیز به بی‌سیم حوادث مجهز شوند.

امینی‎روش تصریح کرد: به دلیل اهمیت نفت گاز بر اساس تصمیمی که در ستاد سوخت شهرستان اتخاذ شده است، سوخت اتوبوس‎هایی که محل تردد آن‎ها از زاهدان به بندرعباس است به صورت کامل قطع شده است، بنابراین باید جایگاه‎ها از تحویل سوخت به آن‎ها جلوگیری کنند.

وی با انتقاد شدید از سازمان تعاون روستایی ابراز داشت: این سازمان دارای تشکیلات پوسیده‎ای هستند به همین دلیل ما با این سازمان هم در سطح شهرستان و هم در سطح بخش‎ها مشکلات بسیاری داریم، زیرا طی این 30 سال هیچ کار مثبتی انجام ندادند.

امینی‎روش با بیان اینکه بخشداری‎ها در زمینه توزیع سوخت و آرد به سمت بخش خصوصی حرکت کنند، عنوان کرد: باید سوخت مناطق عشایری و روستایی تا حد امکان تأمین شود تا این اقشار با مشکلی مواجه نشوند.

سرپرست فرمانداری جیرفت اولویت نخست را بازگشایی محورهای اصلی دانست و گفت: اما در روستاها نیز در حال پیگیری هستیم تا هرچه سریع‎تر بازگشایی شوند.

امینی‎روش با اعلام خبر بازدید از جمعیت هلال احمر شهرستان طی هفته آینده بیان داشت: با برنامه‎ریزی مدون تلاش کنیم تا شهرستان منطقه‎بندی و وظایف و مسئولیت‎های هر یک از مسئولان مشخص و به جای برگزاری مانورها در مصلا با امکان‎سنجی در درون شهر عملیاتی شود.

وی با هشدار به دستگاه‎های اجرایی در زمینه پرداخت قبوض آب، برق و تلفن اذعان داشت: قسمت عمده مکاتبات ما با اداره‎ها در زمینه پرداخت این قبوض است که باید مورد توجه قرار گیرد، اما در مورد اداره آموزش و پرورش به دلیل مشکلات زیاد باید مراعات لازم صورت گیرد.

امینی‎روش خاطرنشان کرد: امیدواریم که مسئولان مانند این چند روز همواره با همکاری و همدلی مشکلات را پشت سر بگذارند و بتوانند در راستای رفع مشکلات شهرستان ثمربخش باشند.

انتهای پیام/80001/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول