داوود کشاورزیان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر تجربههای خوبی در زمینه احداث تونل در کشور به دست آمده و شاهد اجرای تونلهای طویل به دست پیمانکاران داخلی با سرعت اجرای قابل قبول هستیم.
وی ادامه داد: با اجرای مابقی پروژه قلاجه در استان ایلام بخشی از مشکلات حمل و نقل استان ایلام برطرف شود.
کشاورزیان با بیان اینکه در سفر به استان از مسیر ایلام ـ مهران ـ دهلران نیز بازدید به عمل آمد، گفت: بخشی از مسیر مهران ـ دهلران نیاز به بهسازی دارد که اصلاح آن شامل تعریض پلها و آسفالت آن در دستور کار ادارهکل راه و شهرسازی استان ایلام قرار گرفته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500 کیلومتر انواع راهها در استان ایلام وجود دارد، اظهار داشت: راهداری اصولی این میزان راه به اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در سال نیاز دارد.
وی تأمین اعتبارات راهداری در حوزه راههای شریانی را از وظایف سازمان راهداری دانست و گفت: اعتبارات راهداری راههای غیرشریانی باید از محل اعتبارات استانی تأمین شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عدم تأمین به موقع و مورد نیاز اعتبارات راهداری باعث خواهد شد تخریب راه از رویه به جسم راه سرایت کرده و در آن صورت اعتبارات چندین برابری نیاز خواهد داشت.
کشاورزیان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به موضوع تأمین اعتبارات راهداری توجه ویژه داشته باشند و پیشنهاد کرد که بخشی از این اعتبار از محل عوارض مصرف سوخت تأمین شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، راه را نخستین و اساسیترین زیربنا برای استفاده از پتانسیلهای توسعه هر منطقهای عنوان کرد و گفت: این راهها باید به عنوان سرمایه ملی به صورت اصولی نگهداری شوند تا هم سرمایه ملی حفظ و هم ایمنی در تردد ایجاد شود.
انتهای پیام/2246/غ40/ظ1004