اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم:

ارتقای آگاهی از مسائل تغذیه‌ای، کلید پیشگیری از بیماری‌هاست

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه از مسائل تغذیه‌ای، کلید پیشگیری از بیماری‌هاست.

ارتقای آگاهی از مسائل تغذیه‌ای، کلید پیشگیری از بیماری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسین ناصری ظهر امروز در کمیته آماری سه ماهه سوم اظهار داشت: مسائل تغذیه‌ای را باید در کنار همه آموزش‌ها و برنامه‌های بهداشتی به مردم آموزش دهیم.  

ناصری افزود: کمبود اطلاعات در خصوص مسائل تغذیه‌ای زمینه‌ساز بیشتر بیماری‌هاست و می‌توان با یک رژیم مناسب غذایی و شیوه‌های صحیح تغذیه‌ای بیماری‌هایی نظیر قلبی عروقی، دیابت و فشار خون را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش مسائل تغذیه‌ای در برنامه‌های آموزشی مراکز و خانه‌های بهداشت خیلی ضعیف عمل می‌شود، اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص برای تمامی عوامل آموزش‌دهنده به مردم در واحدهای محیطی صورت گیرد و پزشک، کاردان و بهورز توانایی قدرت انتقال پیام‌های آموزشی را کسب کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم یادآور شد: باید در آموزشهایمان روی نکات کلیدی و عملکردی تاکید کنیم و برنامه‌های آموزشی را با کیفیت بهتری اجرا کنیم.

ناصری تصریح کرد: اثربخشی آموزش‌های گروهی و چهره به چهره در سطح شهرستان باید به مرحله پایدار برسد تا باورها و آموزه‌های بهداشتی مردم در مقابل کوچکترین تهدیدات و باورهای غلط دچار خدشه نشوند.

وی گفت: اگر بخواهیم آموزش‌هایمان قوی و تاثیرگذار باشد باید بدنه سیستم یعنی کارشناسان، کاردانان، پزشکان، بهورزان و تمامی عوامل و دست‌اندرکاران آموزش مسائل بهداشتی را توانمند و قوی کنیم و این نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

رئیس شبکه بهداشت دیلم از مسئولان واحدهای آموزش سلامت و بهبود تغذیه جامعه خواست تا با همفکری و مشاوره با دیگر کارشناسان ستادی برنامه‌ریزی مناسبی برای توانمندسازی کارکنان بهداشت و درمان انجام دهند.

ناصری در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای چندین طرح مداخله‌ای در شهرستان خاطرنشان کرد: طرح‌های مداخله‌ای که در حال اجراست در یک بازه زمانی باید توسط متولیان اجرای آن بازنگری شده و در طول سال استمرار داشته باشد و به نتیجه‌گیری نهایی برسند.

وی به کلیشه‌ای و تکراری بودن مشاوره‌های قبل از ازدواج اشاره کرد و افزود: واحد سلامت خانواده از نزدیک نحوه برگزاری کلاس‌های مشاوره، مطالب آموزشی و افراد آموزش‌دهنده را بررسی و نتیجه آن را اعلام کند.

وی افزود: فردی که در واحد مشاوره قبل از ازدواج به زوجین آموزش می‌دهد باید فردی علاقه‌مند، توانمند و دارای اطلاعات مفید، قدرت بیان خوب و اثرگذار باشد و از ابزارها و وسایل کمک آموزشی به بهترین نحو استفاده کند.

ناصری گفت: آموزش مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج به زوجین می‌تواند زمینه‌ساز زندگی سالم و شاداب برای زوجین بوده و به داشتن فرزندانی سالم در جامعه کمک می‌کند.   

رئیس شبکه بهداشت دیلم اذعان داشت: باید از توانمندی‌ها و نیروهایی که در مراکز بهداشتی درمانی داریم خوب استفاده کنیم و سطح کیفی خدمات را ارتقاء دهیم.

وی در ادامه از سرپرست واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای خواست تا گزارشی از وضعیت عطاری‌های شهر تهیه کند و در اسرع وقت یک طرح ضربت مواد غذایی قوی در سطح شهر اجرا کند.

ناصری با اشاره به وجود مشکلات زیاد مالی در پرداخت هزینه‌های شبکه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: مصرف کاغذ و تونر چاپگرها را در واحدهای ستادی و اداری شبکه باید کاهش دهیم و راهکارهای مناسب برای صرفه‌جویی در این خصوص ارائه کنیم.

رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه بیان داشت: واحدهای ستادی برگزارکننده جلسات، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از ابتدا تا انتهای اجرای برنامه آموزشی مسئول برگزاری تمام مراحل از جمله پیگیری پذیرایی، وسایل کمک آموزشی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و نظافت کلاس آموزشی هستند.

ناصری گفت: مسئول امور عمومی شبکه باید یک روز قبل از اجرای جلسات و کلاس‌های آموزشی بحث تدارکات جلسه مثل پذیرایی، نظافت، وسیله نقلیه، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی را کنترل کرده و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کند.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول