اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان خبر داد

آغاز تغذیه وحوش در فریمان با نخستین بارش برف پاییزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان گفت: در پی بارش نخستین برف پاییزی در این شهرستان و سرد شدن هوا پخش علوفه برای قوچ و میش‌ها و همچنین دان برای پرندگان در منطقه شکار ممنوع کلیلاق آغاز شد.

آغاز تغذیه وحوش در فریمان با نخستین بارش برف پاییزی

ابوالفضل شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: این منطقه یکی از زیستگاه‌های مهم شهرستان است که با داشتن وحوش شاخص همچون قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ، گربه پالاس، کفتار، گرگ و ... انواع خزندگان، پرندگان و پوشش گیاهی غنی درختان با تراکم بالای ارس و نیز وجود منابع آبی فراوان در زمره مناطق حساس و اکولوژیک شهرستان به شمار می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان افزود: یکی از بلندترین قله‌های شهرستان نیز در این منطقه واقع شده است و با بارش برف وحوش به منظور دسترسی به علوفه به سمت پایین‌دست می‌آیند.

وی افزود: در این زمان با تغذیه دستی و پخش علوفه از ورود این پستانداران به روستاها جلوگیری می‌شود که خود منجر به ماندگاری آنان در منطقه و نهایتاً افزایش تعداد آنها شده است.

شعبانی گفت: این سومین سال پیاپی است که با محیط‌بانان پرتلاش یگان حفاظت فریمان این موضوع محقق می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان در خاتمه از شهروندان تقاضا کرد: در فصل زمستان با حیوانات بیشتر مهربان باشند و با ریختن دان و غذای مازاد در محوطه منازل خود و یا بیرون شهر در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول