اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام بارش سنگین برف

مخابرات کم‌مشکل‌ترین مجموعه خدماتی فارس بود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: در چند روز اخیر که شاهد بارش سنگین برف بودیم شرکت مخابرات کم‌مشکل‌ترین مجموعه خدماتی این استان بود.

مخابرات کم‌مشکل‌ترین مجموعه خدماتی فارس بود

هومان محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: سیستم‌های مخابراتی در سطح استان فارس پراکنده هستند و به سبب آن که ما از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کنیم در این چند روز بارش مداوم برف مشکل ویژه‌ای در خدمات مخابراتی نداشتیم.

وی افزود: در گذشته سیستم‌های ارتباطی در یک مرکز تجمیع شده بودند، اما تکنولوژی روز تجمیع چند هزار شماره را صحیح نمی‌داند، چراکه با هر حادثه مانند آتش‌سوزی عملکرد تعداد بسیاری از تلفن‌ها مختل می‌شود.

محمودی ادامه داد: در حال حاضر این شماره‌ها در سطح شهر توزیع شده و با استفاده از تقسیم کافو، ژنراتور و باطری اگر یک شماره قطع شود شماره‌های دیگر مختل نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس اضافه کرد: با تمام این تدابیر در صورت قطع برق در یک منطقه، سه تا چهار ساعت مراکز تلفن با برق ذخیره کار می‌کند و پس از آن مختل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام بارش سنگین برف در برخی نقاط که قطع طولانی برق رخ داد تلفن نیز دچار اختلالات کوتاه مدتی شد.

محمودی تصریح کرد: در ایام بارش برف جز در شهرک گلستان و چند نقطه محدود دیگر که مخابرات ژنراتور کافی نداشت مشکل ویژه‌ای نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در مواردی دکل‌های «بی تی اس» در منازل استقرار دارد، بیان داشت: امکان استفاده از ژنراتور که صدای ناهنجاری دارد در منازل وجود ندارد و از این نظر قطع برق می‌تواند در این نقاط مشکل ارتباطی ایجاد کند.

دکل‌های مخابراتی آسیب‌زا نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در ادامه با اشاره به سخنانی که در مورد مضر بودن امواج دکل‌های مخابراتی بیان می‌شود، گفت: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم که دولت هزینه‌های بسیاری را برای سلامتی مردم می‌پردازد و از نظر شرعی و دینی نیز موضوع حفظ سلامت افراد جامعه دارای اهمیت مضاعفی است.

وی افزود: من یقین دارم اگر این امواج مضر بود دولت همان‌گونه که با مواد مخدر یا سایر اقلام مضر برخورد می‌کند، برای آن تدبیری می‌اندیشید.

محمودی اضافه کرد: سازمان انرژی اتمی این موارد را کنترل می‌کند و تاکنون ثابت نشده این امواج مضر است که اگر بود و تحقیقات مستندی وجود داشت که این موارد باعث بیماری‌های عصبی و سرطان و ... می‌شود به طور قطع برای رفع آن اقداماتی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: در بحث موبایل در کنار همراه اول شرکت‌های دیگر نیز خدمات‌رسانی می‌کنند اما در بحث تلفن ثابت مخابرات رقیب ندارد و از این نظر باید مسئولیت خود را به طور کامل انجام دهد و در ظرایف و دقایق آن بکوشد.

محمودی تصریح کرد: مدیران گذشته مخابرات فارس در حد توان خود تلاش کرده‌اند اما در این یک سالی که من در فارس در حال خدمت هستم سعی کردم روند کارها را سرعت بخشیده و فعالیت‌ها را ارتقا دهم.

وی خاطرنشان کرد: در فارس در یک مقطع سرعت توسعه مخابرات کاهش یافت چراکه برای آن هزینه نشد و بودجه‌ها صرف مسائل دیگری شد.

100 هزار متقاضی تلفن ثابت در فارس وجود دارد

مدیرعامل مخابرات فارس بیان کرد: در حال حاضر با وجود 100 هزار متقاضی تلفن ثابت، حجم کارها در این استان بسیار سنگین است.

وی ابراز داشت: امروزه در دنیا، تمام کشورها از نظر اقتصادی به یکدیگر وابسته هستند و تولید صفر تا صد یک محصول در یک کشور توجیه اقتصادی ندارد.

محمودی اضافه کرد: از طرفی از یاد نبریم که ما از نظر تجهیزات مخابراتی در تحریم هستیم و این مسئله باعث می‌شود که تجهیزات یا وارد نشود یا به سختی وارد شود.

وی تصریح کرد: این مسائل باعث شده که هنگامی که به عنوان مثال برای کابل مناقصه می‌گذاریم باید صبر کنیم تا برخی مواد تولید کابل یا فیبر نوری پس از چند ماه از خارج وارد شود تا کار آغاز شود.

کسب رتبه نخست دیتا توسط مخابرات فارس

وی افزود: ما زمانی که در استان مرکزی بودیم به سرعت کابل، فیبر نوری و کافوی نوری با قیمت مناسب خریدیم اما این اقلام در فارس خریداری نشده بود.

این مسئول ابراز داشت: فارس از نظر شاخص‌های مخابراتی عقب بود و به همین سبب نیاز است که در این استان کار چند برابر انجام شود.

محمودی اضافه کرد: برای تغییر اتمسفر کاری یک سازمان در وهله نخست باید مدیر سازمان متفاوت عمل کند و از این رو من از هشت صبح تا 12 شب در محل کار خود هستم و همکاران و کارکنان ما در مخابرات نیز به همین سیاق بسیار زحمت می‌کشند.

وی تصریح کرد: بنابر شاخص‌های تعریف شده در شش ماهه نخست امسال مخابرات فارس توانست رتبه نخست کشور در حوزه دیتا را کسب کند.

محمودی ابراز داشت: از نظر استاندارد و با توجه به زمان و امکانات، عملکرد مخابرات فارس قابل قبول است اما از نظر انتظارات مردم، هنوز جای کار بسیار است.

وی با بیان اینکه مخابرات فارس همچنین در برخی شاخص‌های تلفن همراه رتبه یک کشور را دارد، گفت: یک مورد دیگر از اقدامات توسعه‌ای ما این بود که 100 هزار پورت «ای دی اس ال» به قیمت 11 میلیارد تومان خریداری کردیم در حالی که در استان مرکزی که محل پیشین خدمت من بود 70 هزار پورت در انبار شرکت موجود بود.

این مسئول تصریح کرد: در استان مرکزی 530 هزار مشترک تلفن ثابت داشتیم در فارس یک میلیون و 500 هزار مشترک داریم، همچنین در استان مرکزی 11 شهرستان و فارس 30 شهرستان و 100 شهر داریم.

به گفته وی، روند پیشرفت در مخابرات فارس باید همچنان ادامه پیدا کند اما شاخص‌ها حتی با قطع برق سایت یا سرقت کابل فراز و فرود پیدا می‌کند و بنابراین همواره باید از این رتبه مراقبت کرد.

وی همچنین بیان کرد: از 130 سایتی که باید در سطح فارس راه‌اندازی شود بیش از 90 دکل آن نصب شده که به محض ورود تجهیزات سایت‌های آن تکمیل می‌شود.

محمودی ابراز داشت: با نصب این 130 سایت مشکلات همراه در فارس حل می‌شود چرا که هر از چندگاهی برخی دکل‌ها به سبب بلندمرتبه‌سازی به طور کامل کور شده و از رده خارج می‌شوند.

وی در ادامه این گفت‌و‌گو به خبرنگار فارس گفت: برخی سایت‌های ما در سال 75 ساخته شده که در این زمینه نصب دکل جدید و بهینه‌سازی دکل‌های قدیمی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول