اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال زراعی جاری

زنجان 142 میلی‌متر بارش داشته است

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان میزان بارش طی سال زراعی جاری را در زنجان 142 میلی‌متر اعلام کرد.

زنجان 142 میلی‌متر بارش داشته است

احد یاغموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان وضعیت جوی امروز را در زنجان نیمه ابری به تدریج همراه با افزایش ابر پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: این وضعیت جوی برای روز پنجشنبه هم به همین صورت خواهد بود.

وی ناپایداری‌های جوی چند روز آینده در استان زنجان را افزایش متناوب ابر دانست و اضافه کرد: بارشی برای یک  هفته آینده در این استان پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان تنها مورد بارش آن هم به صورت خفیف را در مناطق جنوبی استان اعلام کرد.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد گزارش‌های ورود زنجان به مرحله تر سالی گفت: مقایسه آمار بارندگی 105 روز گذشته از سال زراعی جاری بیانگر افزایش 22 میلی‌متر بارش نسبت به مدت زمان مشابه در سال 91 است.

یاغموری به مقایسه انجام شده بین بارش 3.5 ماهه سال زراعی جاری با میانگین متوسط 20 ساله اشاره و تصریح کرد: این مقایسه بیانگر افزایش 48 درصدی بارش‌ها در سال‌جاری است.

وی معدل بارش 20 سال گذشته از اول مهر تا 15 دی ماه را در استان زنجان 96 میلی‌متر عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان بارش در سال گذشته 120 بوده است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان یادآور شد: از آغاز سال زراعی 142 میلی‌متر بارش در این استان روی داده است.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از بارش‌های روی داده در پشت سدها جمع شده، ادامه داد: بخشی از بارش‌ها هم به صورت برف بر روی کوه‌ها باقیمانده است که این بخش به همراه آب‌های جمع شده در پشت سدها در واقع نوعی ذخیره‌سازی محسوب می‌شود.

یاغموری در پاسخ به سئوالی در مورد اغراق‌آمیز بودن گزارش‌ها در مورد افزایش میزان بارش در استان زنجان گفت: باید متوجه بود که ایران یک کشور نیمه خشک است و بارش‌های نرمال هم کفاف زندگی عادی را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ذخیره‌سازی بارش‌ها از راهکارهای استفاده بهینه از بارش‌ها است که باید در استان‌هایی مانند زنجان مدّنظر قرار گیرد.

* کاهش هشت درجه‌ای دما نسبت به دیروز

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان نوسان دمایی شهر زنجان را طی 24 ساعت گذشته 15 درجه اعلام کرد و افزود: دمای این شهر بین 13 درجه زیر صفر و دو درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

این مسئول قیدار را با 15 درجه زیر صفر سردترین شهر استان طی روز گذشته اعلام و اذعان داشت: بالاترین دما طی این مدت هم از آب‌بر گزارش شده که 10 درجه بالای صفر بوده است.

یاغموری دمای فعلی شهر زنجان را 13 درجه زیر صفر عنوان کرد و متذکر شد: این دما در مقایسه با دیروز در همین زمان هشت درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول