اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس:

استفاده از لهجه و فرهنگ‌ها با زبان طنز اشکالی ندارد

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه با اشاره به اینکه استفاده از لهجه و فرهنگ‌ها با زبان طنز اشکالی ندارد، گفت: امیدوارم «پایتخت سه» بهتر از گذشته باشد.

استفاده از لهجه و فرهنگ‌ها با زبان طنز اشکالی ندارد

سید هادی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه از ساختار و فیلمنامه سریال پایتخت سه اطلاعی ندارد، گفت: پایتخت دو از پایتخت یک بهتر ساخته شده بود اما اشکالاتی داشت.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که در دیدار با دست‌اندرکاران و رئیس سازمان صدا و سیما در سال گذشته بر لزوم توجه همه جانبه به فرهنگ و علائق مردم استان در این سریال تاکید شده بود، افزود: امیدوارم سریال پایتخت سه بهتر از سال گذشته ساخته شده باشد.

وی که کارشناس ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران است با بیان اینکه هر فیلم و سریال و فعالیت هنری باید پیام داشته باشد و این هدف را در آثار طنز و درام هم باید داشته باشیم، خاطر‌نشان کرد: سریال پایتخت پیام قابل توجهی برای بیننده نداشته است.

دبیر کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مقایسه طنز و جوک‌های عمیق و سطحی، گفت: جوک‌ها و طنزهای عمیق و سطحی می‌خنداند اما طنزهای عمیق پایدارند و در ذهن‌ها تاثیر می‌گذارند و طنزهای سطحی، سبک و زودگذر و در برخی موارد بد اخلاقی هستند.

حسینی با اشاره به اینکه پایتخت 1 و 2 را کاملا دیده بود، گفت: سریال پایتخت 1 و 2 عمقی نداشت و تنها برای پر کردن برنامه‌های صدا و سیما ساخته شده بود.

وی با بیان اینکه استفاده از لهجه و فرهنگ‌ها با زبان طنز اشکالی ندارد، افزود: برنامه طنز باید معرفی‌کننده فرهنگ و ساختارها و معرفی جاذبه‌های منطقه و دارای پیام اخلاقی و پندآموز باشد.

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر طنز با هدف ارائه پیام و پندآموز و معرف فرهنگ باشد اشکالی ندارد، تصریح کرد: تمسخر مردم و یا فرهنگ در آموزه‌های دینی ما رد شده است و امیدوارم امسال ساخت سریال پایتخت سه با معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و جاذبه‌های منطقه و زیبایی‌های زندگی مردم همراه باشد.

وی موضوع گویش را به عنوان ایراد اساسی دیگر سریال پایتخت سه ذکر کرد و افزود: گویش کتولی بازیگران با منطقه فیلمبرداری که در تابلوها منطقه سوادکوه و مازندران است مطابقت ندارد و با ذائقه عمومی منافات دارد.

انتها ی پیام/86015/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول