اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

نباید برخی از کانال‌های صدا و سیما ارزش‌های اسلامی را زیر سؤال ببرد

امام جمعه شهرستان مهربان گفت: نباید در ادارات دولتی که تحت نظارت و کنترل دولت اسلامی است بدحجابی مشاهده شود و نباید برخی از کانال‌های صدا و سیما ارزش‌های اسلامی را زیر سؤال ببرد.

نباید برخی از کانال‌های صدا و سیما ارزش‌های اسلامی را زیر سؤال ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان  با اشاره به توافقات صورت گرفته در خصوص اجرایی شدن توافق ژنو از دهه سوم ژانویه اظهار کرد: پس از امضای توافقنامه ژنو شاهد برخی کج دهنی‌ها از سوی آمریکا بودیم که نشان می‌دهد بی‌اعتمادی ملت ایران به آمریکا واقعاً بجا و شایسته است.

خطیب جمعه مهربان افزود: انتظار داشتیم که وزارت امور خارجه به این یاوه‌گویی‌های آمریکا پاسخ قاطعی دهد که متاسفانه چنین نشد.

وی با اشاره به اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه طرح دو فوریتی ارتقای غنی‌سازی اورانیوم تا 60 درصد در صورت زیاده‌خواهی غربی‌ها تاکید کرد: این اقدام نمایندگان مجلس پاسخ مثبتی به خواست مردم و جوابی محکم به زیاده‌گویی‌های آمریکا بود.

جلیلی با تشکر از این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای غربی بدانند در مذاکره با ایران اسلامی خیال نکنند که با یک کشور درمانده و فقیر طرف هستند و با ادبیات غلط در مواجهه با ایران سخن نگویند.

امام جمعه شهرستان مهربان زبان گفت‌وگو توأم با تکریم و احترام به ملت ایران را بهترین راهکار و نتیجه بخش در رابطه با توافق با ایران عنوان و با حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان افزود: در تبعیت از مقام عظمای ولایت در حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشورمان، ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای امیدواریم که در ادامه کار موفق باشند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به گوباچف رهبر شوروری سابق اظهار کرد: گذشت زمان نشان داد پیام حضرت امام به گورباچف از یک منشأ الهی سرچشمه گرفته است و حضرت امام به دنبال هدایت یک جامعه و جلب توجه سیاستمداران آن روز شوروی به مبانی اعتقادی و الهی و فاصله گرفتن از تفکرات کمونیستی و ضد خدایی بودند.

وی تصریح کرد: پیام ارزشمند حضرت امام به گورباچف در زمانی که فروپاشی نظام کمونیسم شوروی در نگاه تیزبینانه ایشان روشن بود و در حالی‌که سران شوروی خود این را باور نداشتند، در حقیقت یک اقدام الهی بود که در آن مقطع تاثیرات خود را به‌جا گذاشت و در گذر زمان این پیام و محتوای آن و پیش‌بینی حضرت امام یک نشان بر حقانیت ایشان و انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه شهرستان مهربان افزود: پیش بینی امام خمینی این بود که شوروی متلاشی می‌شود و بلوک شرق مستأصل خواهند گردید و در نهایت نیز چنین شد و شوروی متلاشی شد و امیدواریم که ایالات متحده آمریکا نیز به چنین سرنوشتی دچار شده و متلاشی شود.

خطیب جمعه شهرستان مهربان به 17 دی 1314 و واقعه کشف حجاب توسط رضاخان اشاره و اظهار کرد: واقعه کشف حجاب یکی از توطئه‌های استعماری دشمنان از قبیل آمریکا و انگلیس بود که به دست نشانده خود، رضاخان در ایران دیکته کردند و به طبع سیاست‌های آتاتورک که در ترکیه در رابطه با کشف حجاب انجام داد رضاخان نیز از آتاتورک الگوبرداری کرد و کشف و یا حذف حجاب از زنان ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

جلیلی افزود: توطئه استعماری کشف و به عبارت دیگر حذف حجاب از زنان ایرانی مقدمه‌ای برای ورود فرهنگ غرب به کشورمان بود که با مقاومت مردم روبه‌رو شد و دشمنان به قصد پلید خود نرسیدند که نشان از آگاهی مردم در آن زمان بود.

امام جمعه شهرستان مهربان توسعه روزافزون فرهنگ غربی و کنار گذاشتن فرهنگ اسلامی را از جمله راه‌های شناخت مادر مرض‌ها عنوان کرد و افزود: اثرات سوئی که انتقال فرهنگ غربی دارد شاید در همان زمان نمود نداشته باشد ولی باید توجه داشت که اثرات شوم توسعه فرهنگ غربی و کنار گذاشتن فرهنگ اسلامی احتمالاً بعد از 30 تا 40 سال در جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

خطیب جمعه شهرستان مهربان گفت: در سال 1314 مردم در مقابل کشف یا حذف حجاب مقاومت کردند ولی دشمنان از توطئه دست برنداشتند و برنامه‌ریزی طولانی مدت کردند و نتیجه گرفتند و بعد از مدتی عده‌ای از افراد به راحتی خودشان حجاب را کنار گذاشتند که جای تأسف است و متاسفانه باید اذعان کرد که اگر کشف حجاب در سال 1314 با مقاومت مردم روبه‌رو شد ولی امروز در برخی موارد و محافل بدحجابی تبدیل به ارزش شده است که یک آفت و سم برای جامعه اسلامی است.

جلیلی ادامه داد: بیش از 20 دستگاه در موضوع مقابله با بدحجابی در کشور ما مسئولیت دارند که این نهادها باید در این خصوص بیشتر تلاش و کوشش کنند و دقت لازم را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان مهربان با اشاره به این که در برخی ادارات مسئله بدحجابی مشاهده می‌شود، بیان کرد: نباید در ادارات دولتی که تحت نظارت و کنترل دولت اسلامی است بدحجابی مشاهده شود و نباید برخی از کانال‌های صدا و سیما ارزش‌های اسلامی را زیر سؤال ببرد.

خطیب جمعه شهرستان مهربان وضعیت حجاب در برخی شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی را نگران کننده دانست و افزود: متاسفانه برای جذب مشتری در برخی از شرکت‌های خصوصی و به ویژه آژانس‌هایی هواپیمایی و شرکت‌هایی از این نوع زنان با چنان آرایشی بر سر کار خود حاضر می‌شوند که شایسته یک کشور اسلامی نیست و تاکید می‌کنیم که وضعیت حجاب در چنین مکان‌هایی باید به شدت مورد نظارت قرار گیرد.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که امنیتی که امروز داریم مرهون نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به برکت خون شهدا بدست آمده  است و کاری نکنیم که در روز قیامت شرمنده شهدا شویم.

جلیلی به دیدار ائمه جمعه استان با جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: دکتر جبارزاده در دیدار با ائمه جمعه وحدت و یکدلی را رمز موفقیت مسئولان استان در حفظ و نگهداری انقلاب و توسعه آن برشمرد و هدف اصلی انقلاب را اسلام و قرآن و حاکمیت آن در جامعه دانست و تاکید کرد: ظواهر اسلامی باید در جامعه اسلامی نمود و ظهور داشته باشد.

امام جمعه شهرستان مهربان در ادامه با گرامیداشت 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم در سال 1356 که در اعتراض به مقاله ساواک بر علیه امام خمینی (ره) اتفاق افتاد، گفت: در این مقاله که با امضای مستعار احمد رشیدی‌مطلق در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، به طور صریح، بی‌حجابی را فضلیت و حجاب را کهنه پرستی و ارتجاع معرفی و به ساحت مقدس امام خمینی اهانت و قیام 15 خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود و با انتشار این مطالب اهانت آمیز، اولین واکنش‌ها در شهر قم آغاز شد.

جلیلی افزود: مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کردند و در این روز، طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی‌های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند و بازاریان قم با مشاهده حرکت حوزه علمیه، تصمیم به تعطیلی مغازه‌های خود در 19 دی گرفتند.

امام جمعه شهرستان مهربان به نتایج و پیامدهای قیام نوزدهم دی اشاره کرد و افزود: اثبات توخالی بودن شعار فضای باز سیاسی از نتایج و پیامدهای قیام نوزدهم دی بود، ضمن آنکه ثابت شد که شاه از حرکت مذهبی ـ سیاسی به رهبری روحانیت و در رأس آن‌ها، حضرت امام، بیش از هر حرکت سیاسی دیگر وحشت داشت و در نتیجه نهضت در مسیر صحیح خود قرار گرفت؛ به نحوی که ترفندهای بعدی رژیم نیز بی‌ثمر افتاد.

خطیب جمعه شهرستان مهربان با گرامیداشت  16 دی‌ماه سالروز شهادت شهدای دانشجو اظهار داشت: 16 دی‌ماه در حقیقت یاد‌آور حماسه دانشجویانی بود که سنگر علم و تحصیل را رها کرده و هنگامی که دیدند کشور نیاز به ایثار، از جان‌گذشتگی و فداکاری دارد به صحنه‌های حق علیه باطل آمده و دشمنان را شکست دادند و شهدای دانشجو سند افتخار ملت ایران هستند.

وی افزود: 16 دی‌ماه در حقیقت سند افتخاری برای تمام دانشجویان بوده و تمام جوانان وظیفه دارند تا با الگوگیری از دانشجویان و به‌ ویژه شهدای هویزه زمینه‌ساز اعتلای جمهوری اسلامی شده و نقشه‌های کینه‌توزان را نقش بر آب کنند.

جلیلی با اشاره به تدفین و خاکسپاری پیکرهای مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهرستان سراب در سالروز شهادت حضرت امام موسی رضا (ع)، از حضور و استقبال گسترده و کم‌نظیر اهالی شهرهای مهربان، شربیان و دوزدوزان و روستاهای تابعه از شهدای گمنام تقدیر و تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید تنها و صرفاً به خاکسپاری شهدای گمنام اکتفا کنیم، مسیر رفت و آمد شهدای گمنام تدفین شده در ارتفاعات حاجی علمدار مهربان را نامناسب دانست و از مسئولان مربوطه خواست در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورند و مسیری را که احداث می‌کنند در شأن شهدای گمنام باشد.

انتهای پیام/60009/ط40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول