اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه‌برنامه‌های 9 دی صدا و سیمای خراسان رضوی اعلام شد

ویژه‌برنامه‌های 9 دی و دهه آخر صفر صدا و سیمای خراسان رضوی اعلام شد.

ویژه‌برنامه‌های 9 دی صدا و سیمای خراسان رضوی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، برنامه مستند ترکیبی «شما که غریبه نیستید» در سالروز 9 دی، یادآور حماسه باشکوه مردم شریف کشور در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل در محرم سال 88 از نگاه مردم، کارشناسان، فعالان سیاسی حوزه دانشجویی و اقشار مختلف مردم به تحلیل و بررسی فتنه سال 88 می‌پردازد.

در این برنامه از طیف‌های مختلف سیاسی برای حضور در برنامه دعوت شده است.

صبغه فتنه در تاریخ اسلام، ویژگی‌های فتنه سال 88 و اینکه چرا این واقعه از سوی مقام معظم رهبری فتنه نام گرفت، عملکرد مردم در خلق حماسه 9 دی و تاثیر رسانه‌های خارجی و دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانگان در ایجاد فتنه از موضوعات طرح شده در این برنامه است که کارشناسان، مردم و فعالان سیاسی به آن پاسخ می‌دهند.

برنامه شما که غریبه نیستید در 3 قسمت 25 دقیقه‌ای از 8 دی ساعت 7 شب به روی آنتن می‌رود و گفت‌وگو، تصاویر آرشیوی و وله‌های خاص از بخش‌های مختلف برنامه است.

در این برنامه مجری دیده نمی‌شود و تنها از میهمانان برای گفت‌وگو سؤال می‌کند.

*بصیرت‌افزایی در برنامه گفت‌وگو

میزگرد سیاسی بصیرت با حضور کارشناسان مجرب با موضوع 9 دی در سالروز این واقعه با هدف بصیرت‌افزایی، تبیین نقش ولایت‌مداری در موفقیت و پیشبرد جامعه دینی، دفاع از ولایت و پیوند مناسبت محرم و صفر با رویکرد حماسی و عزت‌آفرین حماسه عاشورا بر محور پاسداری از ارزش‌ها در شبکه استانی صدای خراسان رضوی به واکاوی این موضوع در مناسبت 9 دی می‌پردازد.

میهمانان این برنامه شریعتی‌تبار امام جمعه تربت حیدریه و تحلیلگر سیاسی سیدجلال فیاضی رئیس دانشکده خبر هستند که به موضوعاتی چون تبیین 9 دی به عنوان یکی از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی، شناخت و قدرت تحلیل مسائل انقلاب، شناخت صحیح از هجوم رسانه‌های غربی یا جنگ نرم، همبستگی دینی و وحدت اسلامی، دشمن‌شناسی، مبارزه با تهدیدات استکبار جهانی، امید به آینده، هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان، وحدت مردم و خودجوش بودن در مقابل توطئه‌ها می‌پردازند.

این برنامه روز 9 دی ساعت 13 تا 14 به روی آنتن می‌رود.

*برنامه‌های شبکه استانی خراسان رضوی در آخر ماه صفر

شبکه استانی صدا و سیمای خراسان رضوی برای مناسبت‌های آخر صفر (‌رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و نیز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت ثامن الحجج (ع)) ویژه‌برنامه‌هایی را به این شرح تهیه و تدارک دیده است.

*شبکه استانی صدای خراسان رضوی

ویژه‌برنامه رادیویی عصر همنوایی به مدت 60 دقیقه از 7 تا 8 شب با پرداخت موضوعی به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع).

بخش‌های مختلف این برنامه عبارتند از گزارش از مراسم عزاداری در سطح شهر، دسته‌ها و کاروان‌های زیارتی، زائران پیاده و خدمت‌گزاری به آقا ثامن الحجج (ع)، ارتباط با شبکه‌های سراسری و استانی، دعوت از کارشناسان حوزه و دانشگاه با موضوع سیره پیامبر (ص)، محبت به اهل بیت (ع)، زیارت و امام رضا (ع)، مداحی، روضه‌خوانی‌، ارتباط با حرم مطهر رضوی و انعکاس برنامه های بارگاه منور رضوی.

ویژه‌برنامه چلچراغ به مدت 120 دقیقه در روزهای رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ثامن‌الائمه (ع).

بخش‌های مختلف این برنامه عبارتند از تهیه و پخش گزارش‌های مرتبط با موضوع برنامه از سطح شهر و ارتباط با شهرستان‌ها، ارتباط با حرم مطهر رضوی (ع) و انعکاس مراسم‌های مختلف در حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع)، ارتباط با شبکه‌های سراسری و استانی، حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه با طرح موضوعات مربوط به نبوت و پیامبری، آداب زیارت و صلح امام حسن (ع).

علاوه بر این در برنامه‌های رادیویی دلت را آسمانی کن، این صبح تازه، زیر یک سقف، صدای زائر، دهکده، سیب سبز، دلم هوای قصه کرده، هنرنامه، کرمانجی و ... به این مناسبت‌ها پرداخته می‌شود.

همچنین واحد پخش صدای خراسان رضوی در برنامه‌های خانه غم ‌ویژه رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، ویژه‌برنامه شهادت امام رضا (ع)، نمایش‌های رادیویی به مدت 120 دقیقه ویژه شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، سخنرانی رحیم پور‌ازغدی با موضوع ویژگی‌های پیامبر (ص) به استقبال از این مناسبت‌ها می‌رود.

شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز در این مناسبت‌ها با تولید ویژه‌برنامه‌هایی زنده از ساعت 7 تا 8 شب و ساعت 9 صبح با مخاطبان همراه می‌شود‌.

در این برنامه‌های زنده پوشش برنامه‌ها و مراسم حرم رضوی، مداحی، گروه همخوانی، شاعر و کارشناسانی از حوزه و دانشگاه با موضوع این مناسبت‌ها و ارتباط با حرم مطهر رضوی و شبکه‌های سراسری و استانی عزاداران را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول