اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی خبر داد

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت 9 ربیع در خراسان شمالی

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت 9 ربیع‌الاول سال‌روز امامت منجی عالم بشریت در این استان خبر داد.

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت 9 ربیع در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شیرالله عصمتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این مسابقه از کتاب قبیله تزویر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این کتاب به بازخوانی عوامل پیدایش مدعیان دروغین مهدویت و گرایش مردم به آنان می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این مسابقه کتابخوانی توزیع 3 هزار کتاب آغاز شده است، افزود: مهلت ارسال پاسخ نامه‌ها در این مسابقه کتابخوانی تا دی ماه خواهد بود و به افراد به قید قرعه جوایزی شامل کمک هزینه سفر حج، کمک هزینه سفر عتبات، کمک هزینه مشهد مقدس، کمک هزینه سفر به قم و جمکران و ده‌ها هدیه نفیس دیگر اهدا می‌شود.

به گفته عصمتی، عموم افراد می‌توانند برای دریافت پاسخنامه به این بنیاد واقع در خیابان دهخدا بجنورد مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) از 6 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این بنیاد یکسری فعالیت‌هایی در حوزه آموزش داشته که سه استاد و 150 مربی آموزش دیده را در اختیار دارد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی از مردم خواست تا در دوره‌های مهدویت شرکت کرده و با فلسفه مهدویت آشنا شوند.

وی برگزاری 30 دوره مقدماتی با ظرفیت یک هزار و 600 نفر و دوره تکمیلی با 10 دوره مختلف با شرکت 540 نفر و ارائه کتاب مهدویت به شرکت کنندگان در این دوره را برشمرد و ادامه داد: 30 جلسه کارگاهی نیز برای مربیان طی این مدت برگزار شده است.

عصمتی توزیع نرم افزار با موضوع مهدویت با 3 هزار عنوان را از فعالیت‌های بنیاد برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب با حدود 200 عنوان کتاب و سه هزار جلد و توزیع مجله امان در مراکز مختلف فرهنگی از جمله فعالیت‌ها برای ترویج فرهنگ مهدویت در استان بوده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه مهدویت نیز با وجود منابع مختلف در اختیار علاقمندان بوده که تاکنون این کتابخانه 500 نفر عضو دارد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی با اشاره به اینکه سایت مهدویت نیز فعال است، گفت: این سایت به منظور ارتقای سطح آگاهی افراد، منبع خوبی برای مطالعه و پژوهش به شمار می‌رود.

وی با اشاره به در پیش بودن 9 ربیع سال‌روز امامت امام زمان (عج) گفت: برنامه‌های مختلفی به همین منظور برنامه‌ریزی شده است.

عصمتی با اشاره به اجتماع مردم در این روز در مسجد انقلاب، اهدای هدیه به قید قرعه به دارندگان نام‌های مهدی و نرگس، توزیع کتاب‌های مهدویت و غیره بر برگزاری باشکوه آیین‌های این روز تاکید کرد.

وی گفت: همان‌طوری که در نیمه شعبان سال‌روز ولادت امام عصر مراسم‌های باشکوهی برگزار می‌شود، لازم است تا در این ایام نیز متناسب با عظمت آن امام آیین‌های ویژه‌ای را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول