اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد مطرح شد

ضرورت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در لنده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی در جوامع و شهرهای بزرگ گفت: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی برای جلوگیری از این آسیب‌ها در شهرهای کوچک مثل لنده ضروری است.

ضرورت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، نورعلی کاظمی ظهر امروز در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در لنده با اشاره به عملکرد خوب اداره بهزیستی در زمینه مقابله با اعتیاد گفت: اعتیاد یک بلای خانمان‌سوز بوده که در سطح کشور ما با تهاجم فرهنگی دشمن کلید خورده است.

وی افزود: ضرورت مقابله با این بلای خانمان‌سوز بر هیچ‌کس پوشیده نیست ولی می‌طلبد راه‌کارهای مناسب برای جلوگیری از آن اتخاذ شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده هم از این قاعده کلی مستثنی نیست و تعداد زیادی از جوانان خود را در کام اعتیاد یافته و برای این منظور برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی را در سطح شهرستان برگزار کرده است.

کاظمی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز بهبودی نیمه اقامتی، مشاوره‌ و توزیع بروشورهای مختلف همراه با همایش پیشگیری از اعتیاد مهمترین آن‌ها بوده است.

وی مهمترین اقدام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را شناسایی عوامل و نقاط قوت و ضعف آسیب خواند و گفت: در زمینه اعتیاد تاکنون کمیت و کیفیت کار سنجیده شده و آمار درستی از معتادان و مواد مصرفی در دست بوده که با راه‌اندازی مرکز بهبودی نیمه اقامتی تاکنون موفق به ترک و یا پاک شدن کامل چند گروه شده‌ایم.

مدیر اجرایی همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد گفت: راه‌اندازی همایش‌های هم‌اندیشی در شهرستان‌ها با حضور پاک‌شدگان از این معضل می‌تواند ما را در جهت ساماندهی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد تقویت کند.

کاظمی در ادامه افزود: امروزه در سطح شهرهای بزرگ این معضل به وفور یافت می‌شود ولی در شهرهای کوچک هنوز رنگ و بویی به خود نگرفته و ما باید با راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در سطح شهرهای کوچک جلوی شیوع آن را بگیریم و نگذاریم گسترش پیدا کند.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که شهرستان لنده به نسبت شهرهای دیگر تعداد معتاد کمتری دارد و معضلات اجتماعی آن‌چنانی در آن رخ نداده می‌طلبد برای جلوگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی در لنده راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/82013/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول