اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امدد قاینات خبر داد

پرداخت 17 میلیارد ریال مستمری به مددجویان امداد قاین

مدیر کمیته امداد امام خمینی قاینات از پرداخت بیش از 17 میلیارد و 680 میلیون و 200 هزار ریال مستمری نقدی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان قاین طی 9 ماهه سال‌جاری خبر داد.

پرداخت 17 میلیارد ریال مستمری به مددجویان امداد قاین

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد خراسان جنوبی، ضیاءالدین فارابی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 5 هزار و 16 خانوار زیر پوشش کمیته امداد قاینات قرار دارند.

وی با اشاره به تعداد خانوار مددجویان زیر پوشش ادامه داد: از این تعداد، یک‌هزار و 896 خانوار طرح مددجوئی و 2 هزار و 120 خانوار مددجویان طرح شهید رجائی هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قاینات جمعیت زیر پوشش این شهرستان را 10 هزار و 322 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد یک‌هزار و 552 نفر از حامیان طرح اکرام حمایت معنوی 393 نفر از مددجویان را بر عهده دارند.

فارابی گفت: همجنین طی 9 ماهه سال‌جاری حامیان بیش از 2 میلیارد و 975 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به ایتام مساعدت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد 94 نفر از مددجویان در 9 ماهه سال‌جاری زندگی مشترک خود را آغاز کرده که در همین راستا مبلغ 960 میلیون ریال برای کمک هزینه خرید جهیزیه به آنها پرداخت شده است.

هزینه‌کرد 8 میلیارد ریالی برای بهداشت و درمان مددجویان قاین

مدیر کمیته امداد امام خمینی قاینات اذعان داشت:  طی 9 ماهه سال‌جاری، بالغ بر 8 میلیارد و 29 میلیون ریال برای کمک به بهبود وضعیت بهداشت، درمان و بیمه اجتماعی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان قاین هزینه شده است.

فارابی متذکر شد: طی این مدت، تعداد 3 هزار و 552 نفر از خدمات امور بهداشت، درمان و امور بیمه بهره‌مند شدند.

وی اذعان داشت: به منظور کمک به تغذیه کودکان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه که از سوی مراکز بهداشت و درمان معرفی می‌شوند نیز مبلغ یک‌میلیارد و 460 میلیون ریال در قالب سبد غذایی در 9 ماهه سال‌جاری هزینه شده و 370 کودک از این سبد غذایی بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قاینات اضافه کرد: بیش از 90 سرویس بهداشتی در مناطق محروم روستایی با کمک مددجویان زیر پوشش احداث شده که برای احداث هر سرویس مبلغ 5 میلیون ریال به صورت بلاعوض توسط این نهاد به مددجویان پرداخت شده است.

فارابی همچنین کمک به بهداشت سالمندان و تهیه اقلام بهداشتی برای سالمندان از کارافتاده و زمین‌گیر را از دیگر برنامه‌های این نهاد بیان کرد و یادآور شد: حدود 25 نفر از سالمندان زمین‌گیر که توسط خانواده نگهداری می‌شوند، ماهانه مبلغ 800 هزار ریال به عنوان کمک هزینه نگهداری به آنان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد هزار و 316 نفر از مددجویان سرپرست زن خانواده و مجریان طرح اشتغال از امداد تسهیلات دریافت کرده‌اند، اذعان داشت: این مددجویان از مزایای بیمه درمان و بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و امداد در 9 ماهه سال‌جاری مبلغ 5 میلیارد و 820 میلیون ریال برای بیمه اجتماعی این افراد به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کرده است.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول