اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی صورت می‌گیرد

ساماندهی پسماندهای خشک در قزوین

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با هدف ساماندهی و مدیریت پسماندهای خشک یک پیمانکار مجرب و بومی در قالب بخش خصوصی در این شهر جذب کرده است.

ساماندهی پسماندهای خشک در قزوین

مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با هدف ساماندهی و مدیریت پسماندهای خشک یک پیمانکار مجرب و بومی در قالب بخش خصوصی در این شهر جذب کرده است.

وی بیان داشت: این پیمانکار شرکت «شهر امروز» است که از پانزدهم بهمن ماه در این شهر به صورت رسمی شروع به فعالیت می‌کند.

منتظری با بیان اینکه مجوز فعالیت شرکت پیمانکاری شهر امروز از شهرداری و استانداری قزوین اخذ شده تا این شرکت به صورت قانونی در این شهر شروع به فعالیت کند، افزود: شرکت یاد شده با جذب نیروهایی به صورت قانونی اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک از درب منازل شهروندان قزوینی می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: نیروهای این شرکت با داشتن لباس فرم و کارت مخصوص و چند دستگاه خودروی حمل‌کننده زباله با داشتن مشخصات، رنگ و نشان معینی به جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل شروع به فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون 18 دستگاه خودوری حمل‌کننده زباله و 200 نیروی انسانی پسماندهای خشک شهر قزوین را جمع‌آوری می‌کنند، بیان کرد: این آمار فقط یک سوم این شهر را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: با آغاز فعالیت شرکت پیمانکاری شهر امروز آمار یادشده به 50 دستگاه خودروی حمل‌کننده زباله و 200 نیروی انسانی می‌رسد که با تحقق این مهم می‌توان پسماندهای خشک همه خانواده‌های این شهر را جمع‌آوری کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآور شد: نیروهای انسانی فعال در این شرکت هفته‌ای دو بار به درب منازل شهروندان قزوینی می‌روند و پسماندهای خشک آنان را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه واحد برنامه‌ریزی سازمان پسماند شهرداری قزوین تعدادی از افراد علاقه‌مند به آموزش تفکیک پسماند از مبدا را در محلات شهر قزوین شناسایی کرده است، ابراز داشت: این افراد در مساجد و درب منازل به صورت چهره به چهره نسبت به این آموزش بین شهروندان قزوینی اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: این مهم با هدف فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند خشک از مبدا انجام می‌شود تا شهروندان قزوینی نسبت به این اقدام اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: سازمان یادشده از طریق توزیع بروشور، رسانه‌های ملی مانند رادیو، پیام‌شهر و نشریه پیام شهر نیز این هدف را در بین شهروندان قزوینی فرهنگ‌سازی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند خشک از مبدا در کشور آغاز شده است و بیشتر مردم با انجام دادن این مهم بیگانه نیستند و اطلاع دارند بر این اساس باید در تحقق این مهم به شهرداری‌ها کمک به‌سزایی کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآور شد: جمع‌آوری پسماندهای خشک مانند شیشه، فلزات، کاغذ و پلاستیک از تر موجب حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

انتهای پیام/2667/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول