اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد

برخورد شدید دانشگاه علوم پزشکی با زیرمیزی بگیران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هر کسی غیر از تعرفه قانونی از بیماری زیرمیزی بگیرد طبق قانون با وی برخورد و پولی که از بیماران به عنوان زیرمیزی گرفته شده است به آنها برگردانده می‌شود.

برخورد شدید دانشگاه علوم پزشکی با زیرمیزی بگیران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا اصغری ظهر امروز در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سلامت حق مردم بوده و وظیفه حاکمیتی و آموزشی است.

وی یکی از عمده‌ترین مشکلات دانشگاه را کمبود بودجه دانست و افزود: یکی از عمده‌ترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کمبود بودجه است زیرا پرسنل این دانشگاه از سال 91 تاکنون مطالباتی را دریافت نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نگرفتن نیروی جدید برای دانشگاه را یکی دیگر از مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانیم به جای هر کس که بازنشسته می‌شود نیروی جدید جایگزین کرد که این بزرگ‌ترین چالش مدیریتی من است.

وی بزرگ‌ترین مشکل سلامت را بحث درمان دانست و بیان کرد استان اصفهان از نظر بهداشتی در وضعیت خوبی است و درست است که در بحث بهداشت کمبودهایی را داریم اما عمده‌ترین موضوع ما بحث درمانی است.

اصغری با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید تصریح کرد: رأی مردم به دولت جدید آگاهانه بود زیرا مردم نسبت به عملکرد هشت ساله دولت قبل اعتراضاتی را داشتند و به طور قطع در این دولت تغییرات مدیریتی هوشمندانه‌ای صورت گرفت که این مدیریت عملکردش بر مبنای منشور اخلاقی است.

وی در ادامه پایه مسئولیت خود را بر پایه واقعیت دانست و اذعان کرد: مدیریت جدیدم بر مبنای واقعیت، صداقت، راستگویی و بها دادن به نظر کارشناسان پررنگ می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از معضلات اصفهان را تمرکز پزشکان در چند خیابان اصفهان دانست و افزود: با این شهرک سلامت زیر نظر دستگاه‌های خصوصی است ولی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از این طرح استقبال می‌کند تا پزشکان در شهر اصفهان در شهرک سلامت مستقر شده و بحث‌های درمانی را در این مرکز ادامه دهند.

وی بحث درمان را همانند شمشیر دولبه دانست و افزود: بحث درمانی به حدی پیچیده است که از آن به عنوان شمشیر دولبه یاد می‌کنند به عنوان مثال در سال گذشته 75 هزار نفر به بیمارستان الزهرای استان اصفهان مراجعه که بیشتر آنها نجات پیدا کرده‌اند.

اصغری در مورد نیمه کار ماندن طرح‌های ماندگار در استان اصفهان اظهار کرد: احداث کردن و یا تمام کردن طرح‌های ماندگار در استان اصفهان هزینه میلیاردی می‌خواهد و درست است که دولت بودجه‌ای در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گذاشته است ولی از این بودجه باید برای مطالبات پرسنل استفاده کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: مملکت ما توان اقتصادی برای تحویل بیمارستان را ندارد چون در این زمینه به اعتبارات زیادی نیازمندیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ساخت بیمارستان در شهر بهارستان را الزامی ندانست و گفت: ساخت بیمارستان در شهر بهارستان اصفهان ضرورتی ندارد زیرا این کار بودجه میلیاردی می‌خواهد و با توجه به فاصله این شهر تا بیمارستان الزهرا مردم می‌توانند از این بیمارستان استفاده کنند.

وی سرانه درمانی هر فرد را 150 هزار تومان دانست و عنوان کرد: سرانه درمانی هر بیمار 150 هزار تومان است که چندین برابر این مبلغ در بیمه‌های درمانی پرداخت می‌شود.

اصغری در ادامه بحث خیرین سلامت را ظرفیت خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی دانست و بیان کرد: خیرین سلامت ظرفیت خوبی برای بیمارستان‌های استان و دانشگاه علوم پزشکی هستند که نمونه آن در بیمارستان عسکریه و حجتیه اصفهان به خوبی نمایان است.

وی تعرفه‌های غیرقانونی (زیرمیزی) را خلاف مقررات دانشگاه علوم پزشکی اعلام و تاکید کرد: تعرفه‌های غیرقانونی و زیرمیزی غیرقانونی بوده و هر پزشکی که از بیمارش زیرمیزی بگیرد برابر قانون با وی برخورد خواهد شد و آن هزینه به بیمار برگردانده می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول