اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی خوزستان خبر داد

پایان طرح فراگیر مایه کوبی تب برفکی در دامداری‌های خوزستان

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از پایان طرح فراگیر مایه کوبی تب برفکی در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی در سطح استان خبر داد.

پایان طرح فراگیر مایه کوبی تب برفکی در دامداری‌های خوزستان

مصطفی کنارکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: فاز 29 طرح فراگیر و همزمان مایه کوبی رایگان تب برفکی در سطح گاوداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی و همچنین گوسفندداری‌های ثابت و عشایری خوزستان با موفقیت به اتمام رسید.

وی با اشاره به پایان طرح فراگیر مایه کوبی رایگان تب برفکی در دامداری‌های پرورش گاو و گوسفند استان تصریح کرد: در این عملیات بیش از 124 هزار راس گاو و گاومیش و بیش از یک‌میلیون و 149 هزار  راس گوسفند و بز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان افزود: در این فاز از عملیات مایه کوبی تب برفکی با پوشش هدفمند واکسیناسیون در مناطق با تراکم بالا به میزان قابل توجهی از بیماری بومی منطقه کاسته شده است.

این مسئول اضافه کرد: همزمان با عملیات مایه کوبی تب برفکی عملیات پایش از سویه های در چرخش بیماری با نمونه برداری سرمی به تعداد یک‌هزار نمونه از سرم خون گوسفند و بز و تعداد 600 نمونه از سرم خون گاو در سطح دامداری‌های استان صورت گرفت.

کنارکوهی همچنین در راستای کنترل  این بیماری نسبت به انجام نمونه برداری از تعداد شش راس از دام‌های درگیر منطقه اقدام و به آزمایشگاه مرکز تشخیص دارو و مواد بیولوژیک سازمان دامپزشکی به‌منظور تعیین تیپ ویروس عامل بیماری ارسال شد.

وی در پایان عنوان کرد: در راستای مراقبت و پایش از بیماری تب برفکی اکیپ بررسی بیماری‌های دامی استان اقدام به انجام تعداد یک‌هزار و 440 مورد مراقبت فعال و غیرفعال بیماری تب برفکی در دام‌های حساس موجود در واحدهای اپیدمیولوژیک تحت پوشش استان کردند.

انتهای پیام/72001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول