اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیماری‌های دامی دامپزشکی استان اصفهان خبر داد

آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی در اصفهان

مدیر بیماری‌های دامی دامپزشکی استان اصفهان گفت: با آغاز فاز دوم واکسیناسیون 30 درصد از دام‌های سنگین واحدهای غیرصنعتی در استان اصفهان برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اصفهان، سید محمد حسینی اظهار کرد: از آغاز فاز دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی، تاکنون 30 درصد از دام‌های سنگین اعم از گاو و گوساله در واحدهای روستایی و عشایری واکسینه شدند.

وی در مورد تب برفکی گفت: تب برفکی، بیماری ویروسی مختص دام است که با ایجاد زخم‌هایی در محوطه دهانی، انتهای اندام‌های حرکتی و برخی موارد پستان در گله‌های دامی نمایان می‌شود.

مدیر بیماری‌های دامی دامپزشکی استان اصفهان در مورد علائم این بیماری افزود: مرگ و میر و تلفات دام، وقوع لنگش، قطع ناگهانی اشتهای دام، کاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین در دام‌ها از جمله علائم بیماری تب برفکی است که پیشگیری از ابتلا به آن برای این صنعت و دامداران از اهمیت اقتصادی شایانی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم واکسیناسیون دام‌های سنگین(گاو و گوساله) در مناطق روستایی و عشایری استان اصفهان آغاز شده، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان بیش از 390 هزار رأس گاو و گوساله وجود دارد که واحدهای روستایی و عشایری حدود 270 هزار رأس آن را در خود جای داده است.

حسینی با تاکید بر خطرات این بیماری برای دام گفت: از ابتدای سال و با تلاش اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بیش از 400 هزار رأس دام سنگین و سبک در گاوداری‌های صنعتی و روستایی استان در دو مرحله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند تا به نوعی از این بیماری پیشگیری شود.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول