اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

20 درصد خدمات اشتغالزایی امداد به افراد غیرمددجو است

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار بر عهده این نهاد است که 20 درصد آن در این حوزه شامل افراد غیرمددجو می‌شود.

20 درصد خدمات اشتغالزایی امداد به افراد غیرمددجو است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد شامگاه امروز در دیدار با مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان در سنندج اظهار کرد: بهره‌مندی نیازمندان واقعی و افراد غیرمددجو هم از حمایت‌های آموزشی و اشتغالزایی کمیته امداد در سطح روستاهای استان نیاز به همکاری و تعامل دهیاران و بخشداران دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار بر عهده این نهاد است که 20 درصد آن در این حوزه شامل افراد غیرمددجو می‌شود که تحقق این مهم تعامل متولیان امور روستاها را می‌طلبد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه میانگین درآمدی 22 درصد از مددجویان بهره‌مند از طرح‌های اشتغال‌زایی زیرپوشش در کشور بیش از 2 میلیون تومان است، گفت: این آمار در کردستان بیش از 30 درصد است.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 135 هزار نفر معادل 8 درصد از جمعیت استان به صورت مستمر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: جامعه هدف کمیته امداد به احتساب افرادی نیازمند که به صورت تک و یا چند خدمتی از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند، به 200 هزار نفر می‌رسد.

به گفته موسی‌نژاد، بیش از 12 درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان نسبت به میانگین کشوری موفق بوده و منجر به توانمندی 100 درصدی مددجویان می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای لازم به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ کار و تلاش در میان مددجویان مهم‌ترین اولویت این نهاد است، افزود: اگر این فرهنگ در بین مددجویان ارتقاء و نهادینه شود بستر توانمندسازی مددجویان در سطح استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولین ذیربط در حوزه روستایی در سطح استان باید با ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر، دامنه خدمات نظام به مردم روستاها را گسترده‌تر کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کردستان بر روی خط زلزله قرار دارد ورود به بحث مقاوم‌سازی مسکن‌ به ویژه در برخی شهرستان‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از وقوع زلزله امری ضروری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از آمادگی کمیته امداد برای پرداخت 1.5 میلیون تومان کمک هزینه مقاوم‌سازی به صورت بلاعوض مددجویان زیرپوشش خبر داد و خاطرنشان کرد: 3 میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی این نهاد به مددجویان پرداخت می‌شود.

به گفته موسی‌نژاد، تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد هیچ‌گونه سود و کارمزدی نداشته و هر مددجو برای مقاوم‌سازی مسکن خود، علاوه بر دریافت تسهیلات بانکی، می‌تواند از کمک‌های این نهاد بهره‌مند شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امداد علاوه بر پرداخت 4.5 میلیون تومان کمک‌ هزینه، در زمینه فنی نیز با بهره‌گیری از ناظرین و مهندسین توانمند از مددجویان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول