اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

اشتغال‌زایی 90 نفر با اجرای طرح تولید کود ورمی کمپوست در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح تولید کود ورمی کمپوست در آذربایجان غربی برای 90 نفر اشتغال‌زایی شده است.

اشتغال‌زایی 90 نفر با اجرای طرح تولید کود ورمی کمپوست در آذربایجان غربی

مقصود قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اجرای طرح تولید کود ورمی کمپوست در آذربایجان غربی از مرداد ماه سال 91 آغاز شده و 225 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به اهداف زیربنایی اجرای این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: کود ورمی کمپوست کود آلی ارگانیک بوده و عاری از تخم آفات خاکزی و دارای مقدار مناسبی از عناصر غذایی کمیاب پر مصرف است.

قربانی با بیان اینکه این کود دارای یک سری پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز گیاهان است، تصریح کرد: کود ورمی کمپوست در خاک‌های شن و سبک میزان نگهداری آب در خاک را افزایش می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: با استفاده از کود ورمی کمپوست نسبت کربن به ازت در خاک افزایش می‌یابد و کود نرمی است که عاری از علف‌های هرز، باکتری‌های غیر هوازی، قارچ‌ها و ویروس‌های بیماریزا است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه‌های نوین در مبارزه با آفات کشاورزی، متذکر شد: اعمال مدیریت تلفیقی کنترل آفات IPM، توسعه روش‌های مبارزه غیرشیمیایی شامل مبارزات زراعی و مکانیکی و توسعه روش‌های مبارزه بیولوژیک را از جمله روش‌های نوین مورد استفاده در مبارزه با آفات کشاورزی عنوان کرد.

وی به مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی اشاره و اعلام کرد: از زنبور براکون در مزارع گوجه‌فرنگی، ذرت و نخود در سطح 2 هزار و 300 هکتار علیه آفات کرم میوه، ساقه‌خوار ذرت و کرم غوزه نخود استفاده شده است.

انتهای پیام/61005/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول