اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

22 کارگروه اجرایی برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده است

فرماندار قروه گفت: 22 کارگروه شامل کارگروه‌های قرآن، مساجد، فرهنگی و هنری، فرهنگیان و دانش‌آموزان، زنان و خانواده، کارگری، ورزش، بسیج، روستایی و عشایری برای اجرای برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده است.

22 کارگروه اجرایی برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، گفت: اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و همچنین، در موقعیت حساس و سرنوشت‌سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، مسئولیت ما ایجاب می‌کند تا واقعیت‌ها، ریشه‌ها و آثار گوناگون انقلاب را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بشناسیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی حساب شده ارکان انقلاب را تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه استمرار هر جنبشی به زنده نگه‌داشتن انگیزه‌های اصلی آن جنبش وابسته است تصریح کرد: انگیزه اصلی مردم مسلمان ایران در رویارویی با رژیم طاغوت تلاش برای ایجاد استقلال فرهنگی، آزادی سیاسی و جمهوری اسلامی بود.

به گفته فرماندار قروه، مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، قیام مردم برای خدا بود و این نکته حساسی است که از دید غربی‌ها و سیاستمداران مادی‌گرا، خارج و از حیطه تفکر محدود آنان بیرون و برای آنها و دنباله‌روانشان واژه‌ای نامفهوم است.

شیخی‌زاده بزرگداشت پیروزی انقلاب و یوم‌اللّه 22 بهمن را به معنای بزرگداشت آرمان‌های اسلامی و اعتقادات دینی دانست و ابراز داشت: جوهره اصلی انقلاب اسلامی بر همین مبناست.

این مسئول حضور آگاهانه در صحنه‌هایی همچون بزرگداشت دهه فجر را از مصادیق پاسداری از ریشه‌های انقلاب برشمرد و گفت: یکی از راه‌های انتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان و نوجوان در قابل ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر تبیین و میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه بی‌تردید انقلاب اسلامی ایران، منشأ تحولات بزرگی در داخل و خارج ایران بوده است تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نه تنها یک رژیم کاملاً استبدادی را سرنگون ساخت، بلکه توانست نظامی سیاسی جدیدی را برای نخستین بار در جهان پایه‌گذاری کند که در عین رعایت اصول دموکراسی و تضمین انتخابات مردمی و تأیید تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان، از اصول و معیارهای دینی هم عدول نکند و بدین ترتیب «جمهوریت» را با «اسلامیت» در هم آمیزد بی‌آنکه یکی سبب نقض یا رد یا خدشه دیگری شود.

فرماندار قروه اهداف تشکیل ستاد دهه فجر را ترسیم افق دید مشترک و انجام هماهنگی در برگزاری برنامه‌ها توسط برنامه‌ریزی، سازماندهی و هماهنگی و نظارت بر اجرای آن عنوان کرد و اذعان داشت: ضرورت فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت فعالانه اقشار مختلف اجتماعی در راستای گسترش مناسب برنامه‌های این ایام، وجود ساختاری منسجم و مشارکت‌پذیر را ایجاب می‌کند که این ستاد در همین راستا فعال شده است.

شیخی‌زاده در پایان گفت: 22 کارگروه شامل کارگروه‌های قرآن، مساجد، فرهنگی و هنری، فرهنگیان و دانش‌آموزان، زنان و خانواده، کارگری، ورزش، بسیج، روستایی و عشایری، ایثارگران، انجمن‌ها، هیئت‌ها و کانون‌های اسلامی، دانشجویی، نهادها و سازمان‌ها، اصناف، کودک و نوجوان، نیروهای مسلح، فضاسازی و تزیینات شهری و روستایی، طرح و برنامه، همیاری و تشکل‌های مردمی، تقریب مذاهب اسلامی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی و کارگروه مراسم در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/79009/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول