اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی کرمان عنوان کرد

استفاده از فرهنگ‌های بومی مناطق برای گرامیداشت دهه فجر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: باید برای برگزاری آیین‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر از فرهنگ‌های مردم مناطق مختلف به ویژه روستائیان و عشایر استفاده کنیم.

استفاده از فرهنگ‌های بومی مناطق برای گرامیداشت دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مهدی صدفی ظهر امروز در نخستین جلسه برنامه‌ریزی دهه فجر در این شهرستان اظهار داشت: در همه کشورها و جوامع روزهایی ماندگار و تاریخی هستند، انقلاب‌ها و نهضت‌هایی با نگاه و تفکر خود آنها از این جمله هستند.

وی افزود: در کشور ما هم یک نگاه اعتقادی وجود دارد، به ویژه آنها که یوم‌الله هستند که منشأ آن اعتقادات ما است، ایام‌الله دهه فجر گرامیداشت دهه فجر درون مایه آن الهی، اسلامی و اعتقادی است.

صدفی تصریح کرد: در مقطع فعلی که شاهد توطئه‌های مختلف بیگانگان هستیم و نسل جوان تشنه معارف دینی و اسلامی و درک کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است، این روزها فرصتی است که اگر این دستاوردها را خوب تبیین کنیم، تأثیر بسزایی دارد و از این فرصت دهه فجر باید در این راستا استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت برنامه‌های یوم‌الله دهه فجر خاطرنشان کرد: اگر به کیفیت و محتوای برنامه‌ها توجه بیشتری داشته باشیم، قطعا تأثیرگذاری آن بیشتر است، دهه فجر دهه نشاط و شادابی است و باید برنامه‌های آن متفاوت باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در این راستا باید از هنرمندان بهره بگیریم و در زمینه گسترش مشارکت عموم مردم در این برنامه‌ها باید تشویق کرد و ضرورت امر هم بیان شود، بنابراین باید در جلساتی که برای برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، نمایندگانی از اقشار مختلف حضور داشته باشند.

صدفی عنوان کرد: برای تقویت مشارکت عمومی در برنامه‌ها باید مدیران، مسئولان، هیئت‌ها، فعالان فرهنگی، جوانان و... حضور داشته باشند و توصیه‌ها را بشنوند تا بعد مردمی که مد نظر است، محقق شود.

وی با بیان اینکه در زمینه شاد برگزار کردن، آیین این ایام باید از فرهنگ‌های مردم مناطق استفاده کنیم، ابراز داشت: با توجه به اینکه حدود 43 درصد جمعیت استان روستائیان و عشایر هستند که در مقاطع مختلف وفاداری خود را نشان داده‌اند، باید به این بخش بیشتر بپردازیم.

صدفی ادامه داد: امروز اکثر امکانات فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... در شهرها هستند و بیشترین ابزار و نشست‌ها مرکزیت آن در شهرها است، باید بخشی از این ظرفیت و مباحث فرهنگی را به روستاها ببریم، قطعا آنها هم مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته‌های مختلف در این ایام توجه ویژه‌ای به روستاها و عشایر داشته باشند که این امر از سیاست‌های کلان امروز است، افزود: برنامه‌ریزی شود تا مردم روستاهای همجوار در یک روستا جمع شود و یک برنامه هم با حضور مسئولان برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اهمیت ویژه راهپیمایی 22 بهمن گفت: از برگزاری خوب اجتماع روز 9 دی در شهرستان ولایی جیرفت تشکر می‌کنیم که از مردم ولایی و همیشه در صحنه این منطقه با وحدتی که دارند، توقعی جز این نبود.

صدفی بیان داشت: نیاز داریم که راهپیمایی 22 بهمن ماه سال جاری با شکوه‌تر برگزار شود این اجتماعات و راهپیمایی‌ها دشمن را می‌ترساند، راهپیمایی سال جاری هم می‌تواند، تأثیرگذار باشد و در این راستا باید از نخبگان علمی، فرهنگی و ... دعوت کنیم و به آنها بها بدهیم.

این مسئول تصریح کرد: امروز کمیته دهه مبارک فجر به سویی رفته است که همه در برگزاری آن مشارکت دارند و در نتیجه خوب هم برگزار می‌شود، جیرفت از جمله شهرستان‌هایی است که در همه مراسم‌ها در استان کرمان جزو پیشگامان است.

صدفی اذعان داشت: برگزاری این برنامه‌ها نیازمند کار گروهی است و باید در راستای برگزاری هر چه بهتر آن همه دست به دست هم دهیم.

انتهای پیام/80002/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول