اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان البرز:

بارش برف در البرز آغاز می‌شود/ کاهش دمای هوا در روزهای آینده

مدیرکل هواشناسی استان البرز از آغاز بارش برف طی روزهای آینده در این استان خبر داد.

بارش برف در البرز آغاز می‌شود/ کاهش دمای هوا در روزهای آینده

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد بارش برف خوبی در سطح استان بودیم که این بارش‌ها موجب تلطیف هوا و کاهش آلاینده‌های جوی شد.

وی تصریح کرد: سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته آسمان استان البرز را تحت تاثیر قرار داد، در روزهای ابتدایی این هفته به سمت مرز‌های شرقی کشور حرکت و در نهایت از آسمان کشور عبور کرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بارش‌های جدیدی در روزهای آینده شاهد خواهیم بود، گفت: از عصر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد استان البرز شده است.

رحمانیان تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی کسب شده از ایستگاه‌های هواشناسی مستقر در استان‌ البرز و همچنین استان‌های همجوار، این سامانه موجب افزایش ابر، تشدید ورزش باد و در نهایت بارش برف خواهد شد.

وی افزود: بنابراین از صبح امروز در ارتفاعات استان البرز شاهد فعالیت این سامانه بودیم و انتظار داریم که از بعد از ظهر امروز سامانه بارشی فوق تمام استان را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان داشت: بر اساس داده‌های علمی و تحلیل آنها انتظار داریم که این سامانه تا صبح سه‌شنبه در استان البرز فعال باشد و در این روزها شاهد بارش برف در استان خواهیم بود.

*کاهش دمای هوا در استان البرز

رحمانیان افزود: امیدواریم فعالیت سامانه بارشی فوق در استان و افزایش بارش برف طی امروز و فردا، موجب کاهش آلاینده‌های جوی و سالم شدن هوا گردد.

وی متذکر شد: البته انتظار داریم که طی روزهای آینده به ویژه پس از بارش برف، روند کاهش دمای هوا در استان البرز تشدید شود، بنابراین طی روزهای آینده با هوای سرد زمستانی در البرز مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/2302/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول