اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

سلفی‌ها با تفسیر نابه‌جا از آیات قرآن‌ تعمداً به دشمنان اسلام کمک می‌کنند

امام جمعه قروه گفت: امروز بیشترین هجمه‌های دشمنان علیه قرآن است و تکفیری‌ها و سلفی‌ها با تفسیر نابه‌جا و اشتباه از آیات قرآن کریم، تعمداً به دشمنان اسلام کمک می‌کنند.

سلفی‌ها با تفسیر نابه‌جا از آیات قرآن‌ تعمداً به دشمنان اسلام کمک می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا شامگاه امروز در همایش «همه واقف باشیم» که در کانون فرهنگی تربیتی ولایت این شهرستان برگزار شد، افزود: شناسایی نیازها و سوق دادن واقفان به این سمت و سو، اقدامی در راستای پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و رفع نیازهای اساسی جامعه در ابعاد مختلف است.

وی با بیان اینکه شهرستان قروه به رغم دارا بودن بیشترین تنوع موقوفات، متاسفانه موقوفه خاص قرآن و فعالیت‌های قرآنی ندارد، تصریح کرد: زیبایی اسلام در این است که همه ابعاد زندگی انسان را مورد توجه قرار داده است و به همین دلیل باید در راستای ترویج موقوفات قرآنی به منظور توسعه فعالیت‌های مرتبط با قران گام‌های محکم‌تری برداشته شود.

امام جمعه قروه مقابله با تفسیر واقعی قرآن و آموزه‌های ارزشمند آن را مهم‌ترین هدف دشمنان برای مقابله با اسلام و مسلمانان برشمرد و افزود: امروز بیشترین هجمه‌های دشمنان علیه کتاب آسمانی ماست و در همین زمینه تکفیری‌ها و سلفی‌ها با تفسیر نابه‎جا و اشتباه از آیات قرآن کریم، تعمداً به دشمنان اسلام کمک می‌کنند.

احیا خاطرنشان کرد: موقوفات به دلیل برخورداری از جریان حسنه صدقه جاری می‌توانند در راستای کمک به تفسیر واقعی قرآن برای مقابله با عقاید ضاله تکفیری مقابله کنند.

وی با تاکید بر بسترسازی برای برداشتن گام‌های اساسی برای توسعه و ترویج این سنت در جامعه، خاطرنشان کرد: وقف از جمله برنامه‌های درازمدت اقتصادی دین مبین اسلام است که آثار و برکات آن در دنیا و آخرت مشهود است.

امام جمعه قروه با توصیه به جوانان برای ورود فعالانه در عرصه احیای موقوفات، تصریح کرد: وقف نباید محدود شود بلکه باید جنبه عام آن مورد نظر بوده و از وقف‌های دارای منافع مالی درازمدت، برای انجام امور خیریه، امور عمومی و فعالیت‌های عام‌المنفعه استفاده شود.

احیا یکی از بزرگترین آسیب‌های حال حاضر مراکز دینی را فرسودگی بنای آن اعلام کرد و اظهار داشت: به همین دلیل در وقف‌های جدید باید خیرین به این سمت و سو هدایت شوند.

وی دین اسلام را پاسخگوی همه نیازها برشمرد و افزود: این ویژگی حاکی از جامعیت دین اسلام است و واقفان نیز در حقیقت عاملان به جامعیت اسلام هستند.

امام جمعه قروه با بیان اینکه هر کس در مسیر وقف گام بردارد همکار پیامبر و ائمه اطهار (ع) است، گفت: پیامبر اکرم (ص) مکتب اسلام را هم به صورت تئوری و هم عملی تبلیغ و تبیین کرد و کسانی که در راستای وقف فعالیت می‌کنند در حقیقت به توسعه و ترویج مکتب اسلام که همان هدف پیامبر و ائمه اطهار (ع) بود، کمک می‌کنند.

به گفته احیا، باید عملا و به صورت کلی وارد عرصه تبلیغ و ترویج این سنت حسنه در جامعه شد تا برنامه‌های دینی به شکلی مطلوب به پیش برود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مذبوحانه رژیم طاغوت برای ریشه‌کنی اسلام ناب محمدی، تصریح کرد: یکی از این اقدامات از بین بردن موقوفات بود که به توصیه اربابان خارجی این رژیم برای قطع جنبه مالی فعالیت‌های دینی انجام می‌گرفت و پس از انقلاب اسلامی به شکلی گسترده احیا شد.

امام جمعه قروه در پایان با بیان اینکه امروز نیز دشمنان ایران اسلامی با به کار گرفتن برخی کارشناسان خبره در زمینه دین اسلام، سعی در  ضربه‌زدن به مسلمانان را دارند، گفت: وقف‌هایی با نیت علمی و پژوهشی برای کمک به مقابله با این ترفند با روش‌های علمی و پژوهشی در بستر دین الزامی است.

انتهای پیام/79009/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول