اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

ائمه جمعه از ظرفیت‌ها برای گسترش فرهنگ وقف در میان مردم استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در گسترش فرهنگ وقف در بین مردم دارند و باید از ظرفیت‌های موجود برای احیای این عمل خداپسندانه استفاده کنند.

ائمه جمعه از ظرفیت‌ها برای گسترش فرهنگ وقف در میان مردم استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در همایش تخصصی وقف و ائمه جمعه اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعات باید برای تشویق مردم نسبت به وقف اقدام کنند و از توانایی‌های خود و ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی در بخش های مختلف نیز باید زمینه های لازم و بستر مناسب برای وقف کردن را در زمان مناسب فراهم کنند که در صورت تحقق آن، شاهد افزایش سنت حسنه وقف خواهیم بود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه عمل وقف در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و در این زمینه کارهای بسیار بزرگی نیز صورت گرفته است، بر همکاری ائمه جمعه و جماعات با اداره کل اوقاف و امور خیریه تاکید کرد.

ناصری با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر، بر گسترش و برنامه ریزی بیشتر در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این همایش از وجود افزون بر 11 هزار موقوفه و 38 هزار رقبه مختلف در سطح استان یزد خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل بیان کرد: این وقفیات بر اساس نیت واقفان خیراندیش و نوع دوست یزد در طول سال در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد .

وی از همکاری ائمه جمعه و جماعات استان یزد با ادارات اوقاف و امور خیریه در یک سال گذشته قدردانی کرد و بر تداوم همکاری‌ها به ویژه تشویق مردم به امر وقف تاکید کرد.

عادل خاطرنشان کرد: به طور قطع، اطلاع‌رسانی ائمه جمعه و جماعات در گسترش فرهنگ وقف تاثیرگذار است و امیدواریم ائمه جمعه در تمامی مناطق استان، از این ظرفیت استفاده کامل کنند.

امام جمعه محمدآباد یزد نیز در این نشست با اشاره به نقاط قوت فعالیت‌های اوقاف در عملکرد فرهنگی همچنین حوزه بهره‌وری اقتصادی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: باید بیش از گذشته در تقویت این سنت حسنه بکوشیم تا مشکلات و مسائل را حل کنیم.

سید محمدکاظم مدرسی یزدی اظهار امیدواری کرد: با نیازسنجی در حوزه وقف، بتوانیم از این سنت حسنه در راستای گره گشایی بیشتر از مشکلات مردم و مناطق مختلف استان، استفاده کنیم.

به گزارش فارس، از بیست و هفتم ماه صفر تا سوم ربیع الاول مصادف با 9 تا 15 دی‌ماه سال جاری، به عنوان هفته وقف تعیین و نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول