اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان یزد:

ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» مورد استقبال مردم یزد قرار گرفت

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان یزد از استقبال خوب و بی‌نظیر مردم یزد از ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» به مناسبت هفته وقف خبر داد.

ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» مورد استقبال مردم یزد قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی عصر امروز در ایستگاه «همه واقف باشیم» در امامزاده جعفر (ع) یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با هفته وقف، ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» به منظور معرفی و تبلیغ کارکردها و برکات وقف همچنین مشاوره در زمینه وقف‌های جدید در یزد برپا شد که مورد استقبال چشمگیر مردم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این ایستگاه‌ها مشاوره مذهبی مبلغان اعزامی از قم و مشاوره وقف توسط کارشناسان اوقافی همچنین غرفه کودک مورد استقبال قرار گرفته است.

میرجلیلی ادامه داد: در این ایستگاه‌ها علاوه بر نصب مجموعه مباحث نمایشگاهی، محصولات فرهنگی شامل سی دی، دفاتر مشق دانش‌آموزی با موضوع وقف و بروشورهای «چند قدم تا واقف شدن» که شامل آثار و فضائل وقف و نمونه‌هایی از نیات مورد نیاز وقف است توزیع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده در طول هفته وقف امسال عنوان کرد: از آنجا که رسانه‌ها بازوی توانمند وقف به شمار می‌روند، امسال همایش وقف و رسانه برگزار شد و از رسانه‌های برتر در این حوزه تجلیل به عمل آمد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از راه‌اندازی و برپایی محافل با انس قرآن کریم و غبار روبی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها در یزد و تمامی شهرستان‌های استان یزد خبر داد و بیان کرد: در همه این برنامه‌ها شاهد مشارکت بسیار خوب مردم بودیم و این نشانگر آشنایی مردم با وقف و علاقه آنها به این سنت حسنه است.

وی با اشاره به اینکه امسال از ابتدای سال جاری 20 وقف جدید در استان یزد انجام شده است، خاطرنشان کرد: در هفته وقف امسال نیز مقدمه چند وقف فراهم شده که امیدواریم تصمیم‌گیری واقفان آنها قطعی شود و بر آمار وقفیات استان یزد افزوده شود.

میرجلیلی تصریح کرد: در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه معرفی وقف، تلاش شده تا دیگر فعالیت‌های فرهنگی حوزه وقف و امور خیریه نیز مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله می‌توان به تلاش برای تبدیل بقاع متبرکه و امامزاده به قطب فرهنگی اشاره کرد.

وی از تلاش‌های رسانه‌ها نیز در زمینه اطلاع‌رسانی در زمینه وقف و فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف نیز قدردانی کرد و بیان داشت: امیدواریم تلاش‌های همگان در راستای احیای این سنت حسنه به نتایج بسیار مطلوبی برسد.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول