اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

برپایی 20 ایستگاه‌ «همه واقف باشیم» در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 20 ایستگاه‌ «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه شاخص و میدان‌های اصلی شهر گشایش یافت.

برپایی 20 ایستگاه‌ «همه واقف باشیم» در مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، وقف را از سنت‌های حسنه،مصرح و نیکو دانست و اظهار داشت: مصادیق بسیار زیادی در سفارش ائمه اطهار(ع) در سیره وقف به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در هفته وقف در مازندران اشاره کرد و گفت: نشست‌های تخصصی با حضور اندیشمندان، فضلا و صاحب‌نظران مرتبط با حوزه‌ وقف با موضوع شناخت ابعاد گسترده‌ی وقف، راهکارهای ترویج فرهنگ وقف، آسیب‌شناسی و شناخت موانع موجود در حوزه‌ وقف انجام می‌شود.

علیزاده، یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف در تمامی برنامه‌های هفته وقف را ایجاد و افزایش وقف جدید دانست و بیان داشت: جهت‌گیری کلی برنامه‌های هفته وقف و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این ایام درباره ایجاد وقف‌های جدید است.

وی تصریح کرد: راهکارهای عملیاتی متناسب با شرایط شهرستان‌های مازندران در موضوع با ایجاد وقف‌های جدید انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف در مازندران اشاره کرد و گفت: نمایشگاه عملکرد اوقاف مازندران در بقاع متبرکه شاخص، میادین اصلی شهر و دیگر اماکن عمومی استان برپا می‌شود.

علیزاده به نقش و جایگاه وقف در خلق حماسه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: مصادیق استانی در قالب‌های شامل جزوه، بسته‌های خبری و اطلاع‌رسانی و مستند در مازندران منتشر می‌شود.

وی از گشایش 20 ایستگاه‌ «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه شاخص و میادین اصلی شهر خبر داد و گفت: بسته‌های اطلاع‌رسانی در قالب بروشور‌های عملکرد اوقاف، چگونگی اجرای نیات واقفان، معرفی موقوفات اعم از مذهبی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی،آموزشی، بهداشتی و درمانی در اختیار عموم و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان ابراز داشت: هفته وقف با محوریت شعار «همه واقف باشیم» و براساس شعار «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین (ع)» آغاز شد.

انتهای پیام/86003/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول