اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف برگزار می‌شود

همایش «همه واقف باشیم» در اردبیل

همزمان با آخرین روز هفته وقف همایش بزرگ «همه واقف باشیم» فردا در اردبیل و با هدف تجلیل از فعالان حوزه وقف به ویژه رسانه‌های جمعی برگزار می‌شود.

همایش «همه واقف باشیم» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف با اعلام این خبر اظهار داشت: این همایش بزرگ با نام «همه واقف باشیم» با هدف تجلیل از اصحاب وقف، بقاع متبرکه، قرآن کریم، متولیان موقوفات، خادمان مساجد، هیئت امنای امامزادگان و رسانه‌های جمعی سراسر استان صبح فردا در سالن ولایت اردبیل برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام جواد میرزایی تصریح کرد: در این همایش که به مناسبت هفته وقف برگزار می‌شود، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل به عنوان سخنران حضور داشته و از اصحاب رسانه و خبرنگاران برتر حوزه وقف تجلیل می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این همایش ساعت 9 صبح فردا در سالن ولایت سپاه شروع می‌شود.

اعلام آمادگی اوقاف اردبیل برای کمک به زلزله زدگان هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اعلام آمادگی این اداره برای دریافت کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان استان هرمزگان، وقف در حوزه کمک به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی را نیاز ضروری جامعه دانست.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به وقوع زلزله در شهرستان بستک استان هرمزگان، اداره کل اوقاف استان با توجه به رسالت ذاتی خود در خدمت به نیازمندان و اجرای امینانه نیات واقفان بر خود واجب دانسته کمک‌های مردمی استان اردبیل را دریافت و به شهرستان بستک ارسال کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر وجود سرمای هوا و نیاز فوری هموطنان زلزله‌زده هرمزگانی به برخی اقلام ضروری مانند چادرهای اسکان، پتو، وسایل گرمایشی و سایر اقلام مورد نیاز از مردم نوع دوست استان اردبیل می‌خواهیم در صورت تمایل در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

مشهوری‌نظری با بیان این نکته که وقفی با نیت کمک به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی نداریم، افزود: افراد متمول می‌توانند از اموال خود بخشی را برای این منظور وقف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران بر روی کمربند زلزله واقع شده و سالانه خسارت‌های مالی زیادی توسط بلایای طبیعی بر مردم کشورمان وارد می‌شود، وقف در این حوزه می‌تواند کمک بسیاری خوبی باشد از این رو امیدواریم مردم خیراندیش و متمولان نوع دوست این نوع وقف را در جامعه گسترش دهند.

انتهای پیام/62001/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول