اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه آموزشی مخاطرات قاچاق دام در سنندج

دامپزشکان کردستانی در مقابل مخاطرات قاچاق دام آموزش دیدند

کارگاه آموزشی مخاطرات، بهداشت، جابه‌جایی عرضه غیرمجاز و قاچاق دام زنده در دامپزشکی استان کردستان برگزار شد.

دامپزشکان کردستانی در مقابل مخاطرات قاچاق دام آموزش دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عصر امروز این کارگاه با حضور دامپزشکان، مسئولان استان کردستان، نیروی‌ انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از سوی عضو هیئت ‌علمی دامپزشکی کشور آموزش داده شدند.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان کردستان در این کارگاه از مضرات قاچاق دام و تأثیر آن بر سلامت مردم و امنیت غذایی خبر داد و گفت: تبعات اقتصادی و بهداشتی قاچاق دام امروز برای همه مشهود است.

کارمان زیباکردار با اشاره به اینکه کشور ما همواره در معرض قاچاق دام قرار دارد، ادامه داد: بیماری‌های دام، بیماری‌های مشترک میان انسان و دام بهداشت و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد.

مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کردستان نیز در این کارگاه عنوان کرد: کردستان به جهت 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و توپوگرافی خاص منطقه، درگیر بحث قاچاق می‌شود.

بهنام نظری بیان داشت: با ایجاد و پیاده طرح‌هایی نظیر طرح انسداد مرزی، ایجاد طرح حریم مرزی و استقرار پاسگاه‌های متعدد در مرزهای کردستان، قاچاق خودرویی پایان یافته و قاچاق کول‌بری و دواب در برخی مناطق باقیمانده است.

عضو هیئت علمی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق دام گفت: موقعیت ایران در منطقه و همجواری با کشورهای اطراف همواره در معرض قاچاق قرار دارد.

محمدرضا سالاری متذکر شد: تأمین غذا و امنیت غذایی، بروز بیماری‌های دامی و مشترک میان دام و انسان در سطح کشور و ضررهای ناشی از آن اهمیت مبارزه با قاچاق دام را بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما با کمترین چالش در زمینه بهداشت روبه‌رو است، افزود: شرایط بهداشتی کشور ما با کشورهای اطراف در منطقه حتی کشور ترکیه در شرایط بسیار بالایی قرار دارد.

گفتنی است؛ به شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی مخاطرات، بهداشت، جابه‌جایی عرضه غیرمجاز و قاچاق دام زنده در دامپزشکی استان کردستان گواهی دوره داده می‌شود.

انتهای پیام/79014/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول