اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سنجش و ارزشیابی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در دهه فجر امسال الکترونیکی می‌شود

مدیرکل دفتر سنجش و ارزشیابی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آزمون‌های الکترونیکی در سه سطح برای رشته‌های پرمخاطب آماده شده است که امسال همزمان با دهه فجر در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در دهه فجر امسال الکترونیکی می‌شود

حسین محمودی در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای کامیاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قبلاً تمام فازهای گواهینامه‌ها به صورت کاغذی و دستی انجام می‌شد که با تحقق دولت الکترونیک، اکنون تمام فرآیندها از ثبت‌نام تا صدور گواهینامه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: خروجی این سازمان بر اساس استانداردهای جدید ایسکو، در طبقه مشاغل خانگی دارای اعتبار بین‌المللی است.

محمودی افزود: کارت‌های الکترونیکی صادر شده دارای امنیت بالا، حمل آسان، کاهش بسیار چشمگیر هزینه‌ها و با توجه به ویژگی امکان تجمیع حداکثر 20 گواهینامه در یک کارت هوشمند، صدور و استفاده از این کارت‌ها بسیار مناسب خواهد بود.

مدیرکل دفتر سنجش و ارزشیابی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: با وارد کردن کد ملی و کد شناسایی، اطلاعات مربوط به مالک این کارت‌ها در سراسر دنیا قابل استعلام است و حتی با استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان هم می‌توان به اطلاعات ثبت شده در آن دست یافت.

وی ادامه داد: پروژه آزمون‌های الکترونیکی در سه سطح برای رشته‌های پرمخاطب و کارآموزانی که توانایی کار با سیستم را دارند، آماده شده است که امسال همزمان با دهه فجر در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

محمودی خاطرنشان کرد: تعداد 2 میلیون و 600 هزار کارآموزی که در سال 92 از این سازمان فارغ‌التحصیل شده‌اند که با توجه به نوسانات قیمت‌ها، با الکترونیکی کردن آزمون‌ها، هزینه‌ها کاهش محسوسی خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اولویت پروژه‌ای آزمون الکترونیک، گفت: این پروژه به عنوان پروژه اصلی در دستور عمل سازمان در چند نقطه در حال اجراست که در سال 93 به طور گسترده اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/79018/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول